Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold
Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie.
In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen.
Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden.
Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.
Carl, waarom is dat geen goed idee? Amazon heeft bereik, dus waarom zouden ze geen muziek kunnen verkopen?
@Barry: Ik denk dat de marges op muziek veel te laag zijn om er een goede business op te baseren. Apple verkoopt met iTunes verreweg de meeste muziek van alle online aanbieders ter wereld, maar verdient eigenlijk alleen maar op de verkoop van bijpassende iPods.
Ik denk dat Amazon wel degelijk in staat is een succesvol business model rond de verkoop van muziek op te zetten. Amazon heeft enorme ervaring op voorkeuren van mensen aan elkaar te koppelen en zet de individuele consument daarbij centraal.Amazon kan mensen gaan adviseren: ‘mensen die dit leuk vinden, vinden dit ook leuk’, of ‘gebaseerd op jouw muziekcollectie’, zou je dit nummer ook wel eens heel leuk kunnen vinden. Ik denk dat dit toegevoegde waarde oplevert waar de consument van vandaag op zit te wachten.
Marges: dit gaat helemaal veranderen. Alleen auteur en componist verdienen straks nog aan muziek. Artiesten gaan muziekbestandjes zien als gratis promotie voor hun live-concerten en merchandising. De consumentenprijs voor muziek zal veel lager worden dan vandaag (10 tot 30 cent), de operationele kosten voor de distributeur per muzieknummer nihil en de marge is volledig voor het advies geven en voor archivering van de speelhistorie. Op dat model zet Amazon denk ik in. Niet zozer op muzieknummers verkopen online.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!