Website maken met Froukje de Both

19 mei 2006, 10:36

Website maken met Froukje de BothIk had al eerder aangegeven dat presentatrice en actrice Froukje de Both vanaf vandaag haar eigen serie op internet heeft. In de 8-delige serie gaat Froukje haar eigen website bouwen. Het programma heet Webmee! en iedere twee weken zal een nieuwe aflevering online komen.

De eerste aflevering gaat over het beginnen van een eigen website. Froukje gaat hiervoor langs bij de jonge internetondernemer Ben Woldring, die op zijn dertiende bekend werd van de website bellen.com. Verder is er een interview opgenomen met Roelof Meijer, directeur van SIDN, de organisatie die verantwoordelijk is voor de uitgifte van .nl domeinnamen in Nederland. Ook vertelt iemand van het webhostingbedrijf Argeweb kort over het plaatsen van een website.

De serie is speciaal ontwikkelt voor internet en moet van webmee.tv een informatieportaal maken voor particulieren en bedrijven die zelf een website willen gaan maken. Naast het starten van een website zal er in de serie onder andere worden gesproken over weblogs, online winkelen, zoekmachines en webpromotie. Webmee! is een initiatief van webhostingprovider Argeweb uit Maassluis.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    Ruud Kok

    Had er zelf ook al een stukje over geschreven, leuk om te lezen dat zoekmachine optimalisatie ook ter sprake zal komen!

    Vond het wel een grappig programma, vraag me alleen af welke mensen hiermee bereikt moeten gaan worden. De inhoud van het programma is namelijk gericht op leken, echter vraag ik me af in hoeverre die leek juist online een programma zal gaan kijken. Wat denken jullie daar over?


    19 mei 2006 om 11:42
    media

    Heb daar zelf ook over zitten nadenken Ruud. Ik plaats het hier op Marketingfacts omdat ik het een leuk initiatief vind waarbij is gekeken naar een andere manier van adverteren. Je kunt als Argeweb ook een radiocommercial, een rondje tijdschriften of bannercampagnes gaan doen. Voor dat geld hebben ze nu gekozen voor een online tv-serie. Over het effect valt denk ik nu nog weinig te zeggen.


    19 mei 2006 om 11:56
    mangold

    Die ‘leken’-insteek vind ik juist erg leuk; je kijkt daardoor weer eens op een heel andere, frisse manier tegen je eigen werk aan 😉


    19 mei 2006 om 11:58
    media

    Waar heb jij naar zitten kijken Carl? 😉


    19 mei 2006 om 12:08
    Arnout Veenman

    Behalve een geweldig initiatief vind ik de opzet ook bijzonder goed, een leek krijgt hiermee echt een goed beeld van wat er bij een website komt kijken en wat het allemaal inhoud. Mijn complimenten aan de makers en initiatiefnemers.


    19 mei 2006 om 13:09
    Gerben

    Het heeft verschillende redenen om het op deze manier aan te pakken. Hieronder zal ik er een aantal toelichten.

    1) Er zijn echt heel veel mensen die best wel een website of weblog willen maken, maar dat te eng of te moeilijk vinden. Deze mensen willen we over de streep trekken. Als ze dan ook nog eens de website bij ons onderbrengen is dat natuurlijk helemaal top.

    2) Aan het eind van de serie gaan alle afleveringen op DVD en geven we deze gratis weg aan nieuwe klanten. Dit zal een positief effect hebben op onze helpdesk en ik hoop op het niveau van de website van onze klanten.

    3) Je haalt met deze serie meer publiciteit dan met een advertentie-campagne met hetzelfde budget. Een item is shownieuws hebben we in ieder geval nooit gehaald met onze andere campagnes.

    4) Naar ons idee blijft deze serie bij mensen langer hangen en onderscheidt het ons van de concurrentie om op deze manier marketing te doen.

    5) Verder gaat Froukje de Both binnenkort webloggen met onze nieuwe weblog-software en het is een perfecte manier om zo onze weblog in de markt te zetten.

    En het is natuurlijk ook erg leuk om te doen…


    20 mei 2006 om 07:31
    Jochem

    Heel erg leuk! Zelf heb ik ook een tijdje het idee gehad om een dergelijk initiatief te starten, waarbij klanten middels Nederlandstalige filmpjes wegwijs worden gemaakt in het Internet en de bijbehorende webhosting. Vooralsnog helaas geen budget, kennis en tijd voor.

    Jochem


    20 mei 2006 om 11:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!