Digital Generation Report 2006

31 mei 2006, 12:00

Digital Generation Report 2006

93% van de Europese 16-24 jarigen hebben een mobiele telefoon en meer dan een derde gebruiken hun mobiele telefoons, PDA’s en Blackberry’s om op internet te surfen en te mailen. Deze Europese jongeren zijn vaker online dan oudere leeftijdsgroepen (48% elke dag, gemiddeld 13 uur per week), hebben een grotere honger voor media en zijn ook meer geneigd om meerdere media tegelijkertijd te gebruiken. Zo valt te lezen in het vandaag uitgegeven Digital Generation Report 2006 (pdf).

“The 16-24 age group is the Holy Grail for many advertisers, as they represent the key consumers of tomorrow. This research shows that not only is the way they are using media changing but that the time they spend and their attitudes to different media is changing also. If advertisers are to reach this key audience effectively, they need to re-look at how they allocate their budgets across the key media sectors.”, aldus Michael Kleindl van de EIAA.

Bron: persbericht EIAA

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    evroekel

    Kjeld: van ons mag je dat rapport altijd laten zien, hoor 😉 Ik ben benieuwd.


    31 mei 2006 om 16:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!