Endemol levert content voor KPN’s Mine

8 juni 2006, 11:00

Naar aanleiding van de post gisteren over de koppeling tussen medium en content, nog een leuk bericht. Met dank aan adformatie.

“Twee Endemol-kanalen voor KPN Mine

Endemol ontwikkelt twee themakanalen voor de KPN Mine dienst.

Dat zegt commercieel directeur Dick van de Graaf in een speciale advertentiebijlage van Broadcast Magazine. ‘Er komt een soap-kanaal en een comedy-kanaal. De content komt van Endemol, maar we kopen ook in bij derden. Voor het soap-kanaal hebben we bijvoorbeeld beslag weten te leggen op een paar buitenlandse telenovellas. Tegen relatief lage kosten kunnen we een aantal prachtkanalen maken.’

De producent kan putten uit een rijke historie met programma’s als ‘De Fabriek’, ‘De Mounties’, ‘Tien voor Taal’ en ‘Medisch Centrum West’.

Daarnaast gaan Endemol en KPN een VOD-dienst opzetten met als doel nieuwe content te maken voor internet en mobiel. “

Nu maar kijken of deze prachtkanalen kunnen bijdragen aan het creëren van een fantastische portal of dat Mine zich zo zal ontwikkelen dat zij haar klanten bij de hand kan nemen in de jungle van content.

food expert | trend watcher | speaker | author | podcast host | newsletter: Gijsbregt fileert | de Buik

Categorie
Tags

5 Reacties

    venturo

    gijsbrecht, ik mag toch hopen dat je ‘fantastisch’ toch met wat sarcasme bedoeld?


    8 juni 2006 om 16:06
    Gijsbregt

    Nee, maar het wederom aanhalen van “prachtkanalen” was dat wel.


    8 juni 2006 om 18:58
    Kasper Katje

    Eerst zien dan geloven.

    Mede door het HDTV debacel rondom het WK en andere soortgelijke projecten met grote beloftes die als zeepbellen uiteenspatten wordt de consument steeds wantrouwiger. En terecht.


    8 juni 2006 om 19:12
    venturo

    gellukig:)


    8 juni 2006 om 19:17
    Gijsbregt

    @ Kasper,

    Ik denk niet dat Mine onvoorwaardelijk een succes wordt. Maar als een speler van dit formaat inzet op het creëren van een kanaal en vinden van content voor dat kanaal, dan betekent dat wel wat. Daarin zullen ze een strategie hebben en gisteren ging de discussie over of dit zal zijn volgens het portal model of volgens het merk als buddy model. Om maar 2 modellen te noemen.


    8 juni 2006 om 19:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!