Messin’ With Sasquatch

20 juni 2006, 10:58

Vandaag kwam ik een enorm leuke online campagne tegen van de Amerikaanse producent van beef jerky Jack Link’s, die ik jullie niet wilde onthouden. De campagne genaamd Messin’ With Sasquatch bestaat uit een aantal grappige virale filmpjes en een game. Dat YouTube bij uitstek geschikt is om dit soort campagnes viraal te verspreiden bewijst het feit dat de campagne inmiddels is opgepikt door verschillende nationale en internationale weblogs. Er is zelfs een officiele Sasquatch MySpace. Een goed voorbeeld hoe marketeers communities zoals MySpace en Hyves kunnen inzetten om hun marketing activiteiten te ondersteunen.

Marcel van der Heijden
Interactief Strateeg bij Stormkracht 9

Marcel studeerd bedrijfskunde/ marketing management aan de RSM Erasmus Universiteit te Rotterdam. Daarvoor volgde hij de bachelor studie marketing management aan de Hogeschool Inholland. Tijdens zijn stage bij KPMG Accountants raakte hij betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe site en online identiteit en was zijn liefde voor online marketing geboren. Naast zijn studie is hij initiatiefnemer en voorzitter van Generation Next en werkt hij als freelance interactief marketeer voor diverse MKB bedrijven. Zijn interesses liggen op het snijvlak tussen marketing en technologie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    evroekel

    Hmm, ik zal wel niet tot de doelgroep behoren. Ik vind de commercials geheel niet bijzonder.


    20 juni 2006 om 15:04
    H. Hardekern

    Typisch gevalletje skippen, niet leuk en beter voorbeelden te vinden.

    Geen aanval richting Marcel, ze kunnen niet allemaal goud zijn.


    20 juni 2006 om 19:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!