KPN’s zoektocht naar unieke content en de Parade
KPN‘s Mine zit nog in de betaversie maar gaat ondertussen door met het zoeken naar unieke content. Naast de clubkanalen van PSV, Feyenoord en Ajax, zoekt men naar een heel ander publiek via de parade. Niet de massa van de voetbalfans, maar de finesse van de “tv-verlaters” poogt KPN hiermee te bereiken. Andere grote sponsors en media-exploitanten Volkskrant en VPRO werken al langer met dit publiek en hebben ook eigen tv zoals VK tv en uiteraard de VPRO. Ben benieuwd of deze drie sponsors exclusiviteit in hun contract hebben opgenomen.
Spreeuw en Mine
De Volkskrant claimt de zondag en laat net als bij het filmfestival stemmen op de beste programma’s. Mine zoekt veel minder naar branding en veel meer naar eigen unieke content. Hiertoe laat zij met Spreeuw in de weekenden filmpjes maken. Het zijn korte filmpjes in echte Parade traditie (je moet ervan houden).
Deze zullen ook via Mine te zien zijn, als Mine verder ontwikkeld is. Het is te hopen voor KPN dat via de settopbox de boodschap van Mine beter overkomt, want zowel op de Parade zelf als via de website van de parade komt SpreeuwTV nauwelijks over. Een echte aanrader is om op de Parade op zoek te gaan naar de tent waarop het Mine logo prijkt en te vragen waarom dit erop staat. De uitleg is grandioos. Hopelijk komt die ook nog eens op SpreeuwTV.
We wachten af. In mei heeft KPN de investeerders gekieteld met de prelaunch van Mine. Zal KPN in november dan echte het grote publiek met een enorm mediageweld gaan aanpakken? Tele2 TV (voormalig Versatel) is nu bijna 1 jaar in de lucht. Tele2 licht hiermee wat betreft kennis en ervaring mijlen voor op KPN.