Corporate communicatie in Second Life

1 oktober 2006, 04:31

Marketingfacts heeft de afgelopen maanden tal van voorbeelden laten zien van bedrijven en personen die aktief zijn in Second Life. Zo opende Adidas een virtuele winkel, voert presidentskandidaat Mark Warner campagne in Second Life en zagen we virtuele optredens van bands als Duran Duran. Leuk, maar de centrale vraag bleef: wat kun je zakelijk met Second Life?

En alhoewel ik niet weet wat de exacte plannen zijn van Emerce met haar eiland in Second Life, zie ik wel mogelijkheden zoals die van CNet News die deze week een kopie van haar vestiging in San Francisco opende in Second Life. CNet News wil in het virtuele gebouw interviews en presentaties organiseren. En alhoewel dat weinig vernieuwend lijkt ten opzichte van bijvoorbeeld webcasts, geeft het wel degelijk een extra dimensie door ook een experience mee te geven.

Zo verwijst Karl Long naar een korte machinima video (geproduceerd door PR-bureau Text100) dat illustreert hoe bedrijven Second Life kunnen inzetten voor interne en externe comunicatie. Zeker even bekijken!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!