De YouTubers in beeld gebracht

25 oktober 2006, 03:45

Ik heb (nog) niet de complete 9 minuten bekeken, maar deze compilatie van videomateriaal gevonden op YouTube geeft een aardig beeld van consumer generated media. Verbazingwekkend wat zoal online wordt gezet. Eigenlijk zou het geheel in de Yahoo Timecapsule gezet moeten worden. Via Pete Blackshaw.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

14 Reacties

    ewout@onedaycompany.nl

    Ecce homo


    25 oktober 2006 om 04:09
    media

    Het geeft inderdaad een fraai beeld van wat mensen nu over zichzelf op YouTube zetten. Ecce homo zoals Ewout al opmerkt!


    25 oktober 2006 om 04:33
    mangold

    Dit is een grappige selectie van één specifiek type ‘YouTubers’: de navelstaarders. Heb je wellicht ook een video-tje vol funlovers gevonden? Of eentje met alleen maar nerds? Of eentje tjokvol JackAss types?

    Met alleen deze smalle selectie geef je een nogal vertekend beeld van de ‘YouTubers’…


    25 oktober 2006 om 06:22
    jeroenmirck

    Ik wilde precies hetzelfde zeggen als Carl: dit is slechts één segment YouTubers.

    Wel heel confronterend: die knul die zelfmoord wil plegen voor de camera…


    25 oktober 2006 om 06:35
    Edwin

    Segment of niet, ik vind het een stijlvolle compi. Het doet je eens te meer beseffen hoe groot de rol van digitale communicatie is geworden in relatief korte tijd. Bijna niet te bevatten. Zelfs niet met zulke uitgebreide flarden voor je neus…


    25 oktober 2006 om 07:28
    Ron Simon

    Ondanks dat het maar om 1 segment YouTube gebruikers gaat zegt het heel veel over hoe snel mensen nieuwe mogelijkheden oppikken, er een dagelijkse bezigheid van maken en onderdeel van hun leven wordt. Vooral jongeren hebben de behoefte om zichzelf multimediaal te uiten en te verspreiden. Er komt een tijd dat we betere en langere filmpjes willen uploaden en dan biedt Google video meer mogelijkheden dan YouTube tot nu toe doet. Ik begrijp daarom niet waarom Google YouTube heeft gekocht. Beter was het met virale marketing YouTube gebruikers naar Google video te lokken, met het feit dat ze daar meer- en langere filmpjes kunnen uploaden. Uiteindelijk wil je altijd meer en beter. Uiteraard moet Google video nog wel een usebillity slag maken.


    25 oktober 2006 om 10:01
    Marc van Ogtrop

    Als je nog geen najaarsdepressie hebt zeker een aanrader.


    25 oktober 2006 om 10:05
    Elke

    Ik vind dit wel een toffe compilatie. Je krijgt verschillende mensen te zien en zo zie je toch dat er veel diversiteit is in de wereld. Ik denk echter ook dat dit een vertekend beeld is van youtubers. Niet iedereen zit hele dagen voor zijn pc om filmpjes van zichzelf op te nemen. Ik vind het ook nogal raar dat google youtube heeft overgekocht. Misschien wilden ze de concurrentie wegkrijgen.


    25 oktober 2006 om 16:17
    Dirk

    Het is zo dat google youtube heeft overgekocht zodat ze youtube kunnen veranderen in google video.


    26 oktober 2006 om 05:24
    Elke

    Ik denk niet dat dat zo een goed idee was. Youtube had zijn eigen soort kijkers en nu gaat het meer veralgenmenen. Ik denk dat het minder succes gaat hebben dan voorheen.


    26 oktober 2006 om 05:25
    Edwin

    Dat kan misschien wel zo zijn maar dat kan ook de oorzaak zijn van de groeiende digitale communicatie. Er zijn meer manieren om hiervan te genieten dus wordt de aandacht verspreid onder het verschillend aanbod.


    26 oktober 2006 om 05:28
    doron

    ik sluit me bij marc aan…tji wat een narigheid. dat muziekje er ook achter..


    26 oktober 2006 om 06:12
    Heinen

    Erg indrukwekkend om te zien dat zoveel verschillende mensen het internet echt zijn gaan gebruiken als uitlaatklep voor werkelijk alles!


    30 oktober 2006 om 17:58
    rjmvandiepen

    Wat mij opvalt is dat die Amerikanen zo gek als een deur zijn. Als je het hebt over grenzen verleggen………..


    30 oktober 2006 om 18:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!