Het is even stil geweest rond het toepassen van Skype in de financiele wereld, maar na de KBC Bank (Belgie), Postbank en ABN AMRO, biedt nu ook Younique van Robeco de mogelijkheid om via Skype contact op te nemen (via: AdfoResult).
De beleggingsbank speelt hiermee in op de trend dat klanten op steeds meer verschillende manieren contact willen hebben met hun financiële instelling. Fysiek face-to-face contact wordt hierbij van afnemend belang, en wordt vervangen door moderne vormen van live online contact. Met zowel Skype als webchat kunnen klanten van Younique van Robeco met een speciale button op de website gratis contact leggen. Zo kunnen beleggers direct en snel met hun vragen bij specialisten terecht. Dit kan op doordeweekse dagen van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Younique van Robeco richt zich met dit nieuwe medium niet op jongeren, maar voornamelijk op de druk bezette veertigplusser met een middenvermogen. Uit eerder onderzoek van Younique van Robeco bleek dat beleggers de voorkeur geven aan online diensten. Driekwart van de beleggers houdt zich bezig met online beleggen en acht op de tien beleggers geeft aan dat Internet voor hen de toekomst is. Telefonisch contact heeft daarbij de voorkeur boven een bezoek aan de bank (52 procent versus 36 procent).
Kan iemand al iets zeggen over de ervaringen met Skype in een help-deskomgeving?