Nederland koopt voor 5,2 miljard euro via de telefoon
Consumenten kopen jaarlijks voor 5,2 miljard euro aan producten via de telefoon, dat meldt de Vereniging Contactcenter Nederland (VCN) in een deze week verschenen persbericht. De verkopen worden zowel gedaan doordat bedrijven mensen actief bellen als wel dat mensen zelf via de telefoon reageren op bijvoorbeeld aanbiedingen in advertenties.
De callcenter branche, waarin 110.000 mensen werkzaam zijn, heeft EIM opdracht gegeven om uit te zoeken wat de economische en maatschappelijke waarde van de branche is voor Nederland. De cijfers in het onderzoek wijzen uit dat de branche in de afgelopen drie jaar een groei heeft doorgemaakt van gemiddeld 10% per jaar. De branche verwacht dat de consumenten in de komende twee jaar zo’n 12-14% per jaar méér zullen gaan kopen via de telefoon. De branche voorziet daarnaast een groei in werkgelegenheid van zo’n 13.000 banen voor de komende twee jaar.
Ter vergelijking: vorige maand maakte Thuiswinkel.org bekend dat de omzet via internet in Nederland in 2006 wordt geschat op 2,82 miljard euro.
Ik hoop dat die groei uitblijft, wordt helemaal gek van die gasten die net onder etenstijd bellen voor goedkope stroom lage telefoonrekening etc.etc.
Ben erg benieuwd naar het percentage van de mensen die ZELF bellen om iets te kopen ten opzichte van het percentage van de mensen die koopt als ze gebeld worden.
Erg benieuwd!!!