Viral Friday: Rolling Rock

8 juni 2007, 10:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor Rolling Rock. Het Amerikaanse biermerk Rolling Rock scoorde zo’n 6 maanden geleden een YouTube hit met het “Too Hot for TV” Rolling Rock Beer Ape spotje. Met de nieuwe Rolling Rock commercial Foul Ball Commercial, probeert Rolling Rock wederom (met succes) het publiek te doen geloven alsof de commercial “Banned from TV” is. Op plek 2, Apple iPhone. Apple heeft afgelopen week middels een drietal reclamespotjes eindelijk de lanceerdatum van de iPhone aangekondigd. Het nieuwe mobieltje zal vanaf 29 juni in de Verenigde Staten te koop zijn. Sinds de aankondiging weet Apple haar trouwe fans nogal in spanning te houden! Elke kleine aankondiging of commercial veroorzaakt meteen een piek in de buzz rondom de iPhone. Ask.com maakt de top 3 deze week compleet. Het bureau Crispin Porter + Bogusky (CP+B), bekend van de spraakmakende campagnes SubservientChicken.com & ‘Unpimp my ride’ maakte de nieuwe commercial voor Ask.com, ter ondersteuning van de lancering van de Ask 3D interface.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!