Viral Friday: Dove Onslaught

5 oktober 2007, 06:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor Dove Onslaught. Het filmpje (gemaakt door Ogilvy Toronto) dat afgelopen week in première is gegaan is de opvolger van de zeer succesvolle Dove Evolution viral uit 2006 met inmiddels zo’n 5 miljoen Youtube views, twee Grand Prix’s en de nodige parodieën. Op plek 2, Webcam Break Up. Pandemic Labs is een nieuw viral marketing bureau uit Weston, Massachusetts. Om het bedrijf op de virale kaart te zetten heeft men een zeer succesvolle viral video opgenomen waarin te zien is hoe een Amerikaanse tiener wraak neemt op haar vriendje, vanwege overspel. De actie Free Burma! maakt de top 3 deze week compleet. Meer dan 5.500 bloggers uit minstens vijfenveertig landen hebben gisteren meegedaan aan een cyberprotest tegen het militaire regime in Birma door een banner met ‘Free Burma’ op hun blog te plaatsen. De tag “Free Burma” is het “Hottest Topic” op Technorati momenteel.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!