Viral Friday: Free Rice

16 november 2007, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor Free Rice. Het woordspelletje Freerice.com kreeg afgelopen week volop media-aandacht. Het spelletje vraagt deelnemers om de betekenis van woorden te raden. Voor elk goed antwoord, doneert het spel tien rijstkorrels aan het WFP. Op plek 2, OBI. De virale video van bouwmarkt OBI.de is een enorme hit in Duitsland met meer dan 4 miljoen views in drie weken tijd. Ook internationaal doet de Duitstalige viral het goed. De viral van CollegeHumor 24: The Unaired 1994 Pilot maakt de top 3 deze week compleet. Een hilarische spoof op de televisie thriller 24, die meer dan 10 jaar terug in de tijd gaat en het met wat minder technische vernuft moet doen.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Zitten weer een paar aardige tussen Paul, thx!

    Blijf het opmerkelijk vinden dat er niet meer goede Nederlandse virals zijn (deze week alleen Volkswagen).


    17 november 2007 om 14:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!