KPN breidt Goeiemoggel-campagne uit met online game
Na de Gouden Loeki-winnende commercial die een nieuwe golf van kantoorlol losmaakte, zet KPN de onvermijdelijke stap naar een online variant. Vanaf vandaag is het Grote Goeiemoggel Spel te spelen op de website van KPN. Doel is om Goeiemoggel-zinnen te vertalen voor ene Joris, die zich als nieuwe werknemer van de afdeling Transploft geen raad weet met het cryptisch gebabbel van zijn visverwerkende collega’s.
Wie het best en snelst z’n weg weet in de wereld vol kloffies versmeerd en zo Joris door z’n proeftijd helpt, wint een heuse BlackBerry. Want het doel van de campagne is ongewijzigd: zakelijke bellers wijzen op de voordelen van de nieuwe generatie compacte telefoons met qwerty-toetsenborden. Zodat met het wegnemen van de invoerhobbel mobiel e-mailen nu echt eens stevig van de grond gaat komen.
De speler zal daarom, voor hij wild in de weer gaat met het invoeren van e-mails, eerst moeten kiezen voor één van de drie mobieltjes die KPN wil promoten. Net als in het echte leven. Het is de vraag of het kiezen uit BlackBerry Curve 8310, Palm Treo 500 of HTC S710 veel invloed heeft op hoe goed Joris bijgestaan kan worden, maar het is aardig om te zien dat de campagne zo sterk mogelijk wordt doorvertaald naar het Grote Goeiemoggel Spel.
Tegelijk met de introductie van deze online component breidt KPN het crossmediaal offensief uit door ons op tv, radio en in print dieper mee te sleuren in de wondere wereld van Willep de Vriep. Wie door z’n omgeving al moe-gegoeiemoggeld was, kan dus beter een voetreis naar grot in een vergeten land proberen te boeken. Eentje zonder mobiel internet, dan.
Ik vind hem leuk 😉
En is nog moeilijker dan ik dacht.
Genieten van goede… mossels? Melk??
Leuk initiatief! Ik vind wel dat het als “game” beter had gekund. Het maakt nu niet uit welk toestel je kiest, met alle toestellen gaat het spelen op exact dezelfde manier. Ook denk ik dat de interactie meer diepgang had kunnen gebruiken. Nu wordt er iets gezegd in de video en moet je op basis van deze input typen wat je denkt dat het is. Ik had het interessanter gevonden als jij als speler bepaalde input geeft en op basis hiervan daadwerkelijk iets gebeurt. Nu is het elke keer dezelfde reactie als je iets goeds intypt.
Slim om hier een vervolg aan te geven; ben benieuwd hoe het wordt opgepakt!
Moet KPN zeker uitbreiden. Na de campagne fiasco’s van de ‘sluit je aan, strategie’ is dit het eerste succesje sinds jaren. Alleen jammer dat ze door een toevalstreffer een campagne gaan bouwen op een filmpje i.p.v. een strategie.
Ik domineer de lijst! Op dit moment althans……
Alleen jammer dat KPN bepaalde scores (resp. 00.02.97 en 00.03.24) inmiddels uit de scorelijsten verwijderd heeft door achteraf de spelregels aan te passen. Met behulp van Ctrl+C vervolgens Ctrl+V behoorde een score van boven de 6 a 7 secondes (Nu de nummer 1!) al gauw tot het verleden!…. Jammer
En wie staat er op 1??
Ik kom er bij die tweede echt niet uit… Pfff haha.
Die highscore is dat Marco?
@Bart: (aannemende dat jij ‘Marketingfacts.nl’ bent); ik krijg je nog wel, ik heb nog 30 dagen 😉
Ik vind het helemaal niet slim. Volgens mij is Goeiemoggel namelijk uit. En doet deze follow-up juist af aan het succes van de vorige campagne. Misschien zit ik ernaast en wordt ook dit een succes, maar ik geloof er niet in.
bij die tweede kom ik er niet uit
1e; koffie verkeerd
2e; genieten goede mokken
3e; vis gevoel vastpakken
Ik ben wel alweer hard verslagen, mijn snelste is 00:05:230, maar nummer 10 zit al rond de 00:04:110 🙁
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!