Whitepaper over meten van multimedia

26 februari 2008, 06:05

Het gebruik van online video is booming: tijd om na te denken over een meetmodel waarmee je het gebruik van online video als bedrijf kunt monitoren moeten ze hebben gedacht bij Nedstat. Het bedrijf lanceerde in april 2007 Stream Sense (zie persbericht). Gisteren publiceerde Nedstat de whitepaper ‘Measuring Multimedia Content in a Web 2.0 World’ (pdf). De auteurs zijn: Eric T. Peterson van Web Analytics Demystified, met als co-auteur Michiel Berger, Chief Innovations van Nedstat.

Uit de management summary: ‘This white paper explores the emerging direct measurement model for multimedia content by examining several common business cases for deploying video and providing a new set of definitions and key performance indicators designed to help companies effectively track their investment in video-based content.’

‘De drie belangrijkste business doelstellingen voor multimedia content op internet zijn het verkopen van advertenties, het promoten van virale marketing en het binden van bezoekers,’ zegt Eric Peterson in het persbericht

Het product (ook wel: ‘the emerging direct measurement model for multimedia content’ geheten) dat Nedstat met dit whitepaper aan de man wil brengen is dus Stream Sense. Dit whitepaper moet dus (correct me if I’m wrong) vooral gezien worden als een productillustratie… van een product dat al heel lang op de markt is. Dat hoeft natuurlijk geen afbreuk te doen aan de inhoud.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Michiel Berger

    Matthijs,

    Bedankt voor dit bericht en de link. Even een kleine toelichting: Met de white paper willen we enerzijds inzicht geven in de begrippen die spelen bij video analytics, omdat die anders zijn dan de traditionele web analytics cijfers. Anderzijds willen we uitgevers laten zien dat er verschillende KPI’s zijn voor verschillende doelen. Als je nieuw bent in deze materie is het niet zo eenvoudig om te weten waar je naar moet kijken.. En uiteraard willen we daarbij laten zien dat dat met ons product kan. 😉

    Niet alleen wij wilden dit opschrijven, ook Eric Peterson als web analytics expert vond het interessant om juist nu een overzicht te maken van deze nieuwe mogelijkheden. Zoals je zegt, online video is booming.

    Michiel


    26 februari 2008 om 07:08
    media

    @Matthijs: hebben jullie een goede whitepaper of overzicht beschikbaar over online video-advertising? Er is namelijk behoefte aan in de markt en ik denk dat Nedstat daar goed op is ingesprongen.


    27 februari 2008 om 06:00
    matthijskeij

    @Marco: die behoefte is er zeker, dat merken wij ook aan de vragen vanuit klanten. Intern is al veel waardevolle informatie beschikbaar over video analytics, maar in veel gevallen gericht op specifieke klanten (en dus vertrouwelijk). Ik ga op korte termijn deze informatie samenvoegen in een white paper, waar mogelijk aangevuld met relevante cases.


    27 februari 2008 om 07:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!