Viral Friday: Trapped in an Elevator for 41 Hours

25 april 2008, 06:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is Trapped in an Elevator for 41 Hours. Tegen elf uur op vrijdagavond (in oktober 1999) wilde hij even naar beneden met de lift vanaf 39ste verdieping om een sigaret te roken. Het zou de langste rookpauze uit het leven van de 34-jarige New Yorker Nicolas White worden. Op plek 2, Human Snake. Ter promotie van Nokia’s game console N-Gage creëerde Farfar samen met productie maatschappij Hobbyfilm de innovatieve campagne “Get Out and Play” met een prachtige stop-motion game en viral video gebaseerd op het populaire spelletje Snake. Humanitainment.com maakt met Baracky: The Movie de top 3 deze week compleet. Hillary Clinton was haar politieke dood nabij, maar ze heeft zich afgelopen week in Pennsylvania knap terug geknokt in de strijd! Maar kan ze winnen van Baracky …

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

7 Reacties

    Anna-Maria Giannattasio

    Wat een fantastische links. Vooral die lift film. Heb hem net bekeken met zoons. Plast hij nu elke keer tegen de liftschacht aan? Mooi materiaal over de reactie van de mens op sit soort situaties.


    25 april 2008 om 06:51
    Sjef Wolters

    @ Gerard, wat is er viraal aan het filmpje?


    25 april 2008 om 11:31
    Gerard

    @ Sjef, iets is viraal als het zichzelf verspreid en zo is dit filmpje ook bij mij terecht gekomen. Wat is er volgens jou niet viraal aan dan?


    25 april 2008 om 11:36
    Sjef Wolters

    @ Gerard, Ik neem als simpele vuistregel: Grof, Geil of Grappig, de drie G’s. Ik vind het

    niet Grof, niet Geil en zeker niet Grappig. Duidelijk 😉


    25 april 2008 om 11:42
    Gerard

    @ Sjef, tja over smaak valt niet te twisten he.. vond m wel grappig, je ziet niet zo vaak iemand inbreken bij disneyland toch. Dacht in eerste instantie dat het een try before you die actie was


    25 april 2008 om 11:53
    amsterdamant

    @olivier Leonieke en ik krijgen de Jillz actiesite allebei niet aan de praat: FF met Mac….

    Dat maakt het wat minder viraal.


    6 juni 2008 om 10:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!