• Mobile
    wordt gesponsord door

Mobiele korting met Q-pon: Interview Patrick Wilson

Mobiele korting met Q-pon: Interview Patrick Wilson


In meer dan 150 winkels korting met coupons. Niet van papier, maar van pixels, via je mobiel. Dat is de belofte van Q-pon (weblog); gisteren is de dienst middels een persbericht aan de grote klok gehangen (zie voor integraal persbericht: Admanager).

In bovenstaande video geeft commercieel directeur van Q-pon Patrick Wilson tekst en uitleg over de dienst (zie ook deze oersaaie Q-pon introvideo op YouTube). ‘Uniek in Nederland’, vindt Wilson. Zou kunnen. Ingewikkeld is het concept niet bepaald, de achterliggende techniek is dat zeker wel. Er zullen meer bedrijven met grote mobiele websites aan de slag gaan met dit soort mobiele kortingsacties als ze dat niet al lang en breed zijn. Wilson toont zich optimistisch en ziet een samenwerking met Hyves wel zitten. Ben zeer benieuwd hoe men hier op M! tegen dit concept aankijkt!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 13 reacties op dit artikel

  • Huh???

    Niet overtuigd!!

    Het meest unieke van Q-Pon is:

    1. Applicatie voor alle toestellen:
    Gewoon een J2ME/Java app... Voor tussen de 20k en 50k heb je zo een applicatie

    2. Herkennen van toestellen:
    Ok je hebt de user agent op moment van downloaden bewaard in je database..Wel eens gehoord van Wurfl? Dit kan iedereen!

    Hyves mist techniek? Service2Media is toch bezig met een mooie applicatie die geavanceerder is dan deze applicatie.

    Ik geloof niet dat een grassroots startup deze markt gaat veroveren.

    Of mis ik iets???

    geplaatst op
  • @Raimo:

    True, er is een hoop markt te veroveren. Maar volgens mij klopt het wel dat er inderdaad nog geen speler is in NL. Zag wel dat de jongens in US al aardig bezig zijn: Cellfire.com

    Iemand.... is er een grote kortingenboer in NL al bezig of zij er plannen voor?

    Denk wel dat hij bedoelt dat naast het concept zelf 'Q-pon = mobiele kortingsbonnen op je phone op basis van je locatie' de belangrijke pijlers: "Applicatie voor alle toestellen" en "Herkennen van toestellen" zijn. Niet waar?

    Marketing wise is het best een aardige opzet, meest succesvolle marketingtool allertijde (korting) maar dan functioneel verrijkt met locatie component en pull-model. Toch?

    geplaatst op
  • "Hyves mist de techniek"... het spijt me maar q-pon is nou niet bepaald een hoogstaand stukje techniek. Zodra ze uit zouden komen met een LBS integratie of de applicatie van hun verrijken met GPS informatie uit het toestel, dan hebben ze iets maar dan nog is dat zo na te bouwen natuurlijk.

    Bereik is key hier dus volgens mij is dit voor Hyves een leuke bijkomende omzetpakker. Geloof momenteel niet in een hele grote markt voor dit soort diensten.

    Kan me zo voorstellen dat de bedrijven die hier per dag 30 reclamefolders naar binnen gooien hiermee een leuke kans krijgen om de omzet te vergroten. Die reclame items omzetten in digitale couponnen op je mobieltje.

    geplaatst op
  • Vraag me echt af of mobiele kortingsbonnen gebruikt zal worden. Heb voor een dergelijk concept, kruising van Q-pon en i-wood (de manier om ads te presenteren naar mijn mening), al 2-3 jaar een businessplan op de plank liggen, maar zie het gewoon niet gebeuren in deze vorm.

    In de VS is o.a. cellfire een van de spelers, maar de consument in de VS kent dan ook een kortingsbonnen cultuur. Bijna iedere reclamefolder is een bonnenboekje.

    Een gebruiker van een mobiele telefoon kan zelf bepalen wat er wel/niet wordt geinstalleerd/getoond in tegenstelling tot de massa-media...zitten consumenten hierop te wachten?

    Verder erg jammer dat Qpon.nl al gebruikt wordt en waarom moet ik naar m.q-pon.nl?
    Maar wel lof dat ze het in de markt proberen te zetten zijn echter niet de eerste, ben de naam even kwijt van een ander Nederlands initiatief, maar hadden ook een proef met o.a. ICI Paris volgens mij.

    geplaatst op
  • Lijkt op het ter ziele gegane Mobiele Kortingsbon?

    Staat of valt met unieke barcodes die uitgelzen moeten kunnen worden bij de kassa.....

    geplaatst op
  • Zojuist even gekeken hoe dat technisch werkt.. gelukkig geen barcodes, gewoon een unieke code die je laat zien of telefonisch/webshop doorgeeft. Ze hebben ook een Q-pon.nl

    Er is dus over nagedacht ... na gebruik is je bon (en code) echt weg van je telefoon! De vraag is dan wanneer je de code hebt opgeschreven deze nog eens gebruikt kan worden op bijvoorbeeld een website ... misschien een bug? Of het werkt met nieuwe codes per keer, zou wel erg geavanceerd systeem moeten zijn en extra data vergen.

    Heb ooit eens mee gedaan met zo'n concept waar niet over nagedacht is ook een mobiele ticketing systeem, een pilot bij de Efteling en RedBull Fugtag. Mobiele barcodes zijn drama, werkt niet. Dit heeft opzich kansen ... moet mobiel internet wel wat goedkoper worden of iedereen massaal flat fee?!

    geplaatst op
  • Nee, ik doe niet mee...

    geplaatst op
  • @Erwin ter Horst: De flat fee abonnementen vliegen op dit moment als warme broodjes over de toonbank bij de verschillende telco providers

    geplaatst op
  • Nu ben ik de beroerdste niet. Nadat het alarm van m'n nokia 6300 me weer wakker heeft gemaakt lees ik 's ochtends altijd nu.nl op m'n mobieltje. De q-pon reclame krijg je dan direct te zien want ze adverteren tussen de artikelen door. En dan denk ik: 'leuk, 'ns ff kijken'. Helaas het werkt niet, want ik krijg download errors, kan m'n phone niet herkennen etc. I just don't get it.

    Vooralsnog is de enige java applicatie die ik op m'n mobiel gebruik Opera Mini, want daarmee kan ik het internet op. Volgens mij is de noodzaak voor een losse java app helemaal niet aanwezig. Zorg maar eerst dat je met je mobieltje q-ponnetjes uit kunt delen en daarna druk maken over beveiliging/x-aantal keer een q-pon uitgeven. Dan heb ik er tenminste nog wat aan.

    geplaatst op
  • Ik heb het ook getest. Bij mij werkt het wel gewoon. Downloaden ging trouwens vrij simpel. Ik heb mijn simkaart in de telefoon van mijn zusje gedaan (ook een Nokia 6300) en daarop werkt het ook gewoon.

    Ik geef deze applicatie een kans. Het filmpje is trouwens echt oersaai!

    geplaatst op
  • Wauw!!! Indrukwekkende onzin!.....even de kriebels van me afschrijven .....

    Bijzonder slechte pitch!!
    Net zo dramatisch slecht als de uitvoering van het concept.
    Inspiratieloos en jammer.

    Iedereen die er een beetje verstand van heeft moet zich wel dood geërgerd hebben aan de onzin.
    Hyves de techniek niet in huis?????? En het wiel waar hij zo trots op is wordt al langer ingezet door meerdere partijen in NL en het buitenland.Wat een drama....uniek?? (kuch) Het mooiste was de kers op de taart ........de flirt naar hyves toe .. na al die hakkelige onwaarheden .hahaha

    Ik weet niet of de mobile marketeers wel blij moeten zijn met zo'n kansloos initiatief , ik had op iets beters gehoopt na demobielekortingsbon en spannende huidige initiatieven zoals Payter,Mygimmy,Telebranding,Hotsms en vele anderen.

    Inderdaad uniek dat ze als eerste in NL mobile couponing niet als tool inzetten maar vol als een op zich staande dienst. Op zich geen slecht idee maar kansloos uitgevoerd.

    Hoofd ingrediënt voor een vroegtijdige crash is te weinig start aanbod en volgens mij hebben ze het aanbod niet echt goed geregeld.

    Ik ga nog even naar het filmpje kijken dan val ik tenminste zeker in slaap

    geplaatst op
  • inderdaad een erg slaapwekkend uitgekouwd marketingverhaal, over de setting van t interview maar niet te spreken !! lekker saai :)

    maar even ontopic, want dit is echt niks nieuws onder de zon, het is inderdaad gewoon een kloon van het amerikaanse cellfire met hier en daar wat extra features. Toen ik bij mijn tante in Amerika was heb ik een aantal keer hiervan gebruik gemaakt, maar erg interessante kortingen waren er daar niet te vinden, en ik betwijfel of dit in Nederland wel het geval gaat worden.

    Interessant voor mij is het niet, ik ga echt niet voor 2 euro korting 2 minuten door een applicatie klikken waar dit (naar mijn weten) ook gewoon als webservice aangeboden kan worden. Zodra de bijenkorf mij een fixe korting Q-pont of alle aanbiedingen van de appie heijn hierin worden opgenomen zal ik het dolgraag installeren, maar verder als korting op een pizzatje, of een video die je huurt (dit is al te belachelijk goedkoop eigenlijk) komen ze niet echt, zal wel het opstarttraject zijn denk ik en ik krijg ook sterk het idee dat dit meer een knipoog tot samenwerking is met hyves.

    massa = kassa zegt mijn moeder altijd, en ik denk dat dit een heel duidelijk voorbeeld is waarbij de massa simpelweg niet bereikt wordt, eerder wordt alleen de portemonnee gespekt van deze commercieel directeur want de winkels krijgen mogelijk wel meer toeloop maar daar moeten ze wel een korting voor teruggeven, en denk niet dat adverteren met dit goedje gratis zal zijn. simpel rekensommetje maar veel winst zal je er dus niet mee behalen in mijn ogen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.