• Mobile
    wordt gesponsord door

Joost nu endelijk ook online

Joost nu endelijk ook online

{title}

Na een lange stilte is Joost helemaal terug van weggeweest. Met de lancering van hun online player kun je vanaf nu altijd en overal genieten van de vele content die er inmiddels beschikbaar is, in plaats van gebruik te moeten maken van de omslachtige player.

De rumoerige introductie en daarop volgende kapitaalinjectie moest toentertijd de basis zijn van iets moois. Een keuze om online te gaan is een interessante na de lange stilte, aangezien ze van het peer-to-peer-principe moeten afstappen en zich mogelijk op een breder publiek willen gaan focussen.

In ieder geval biedt de rijke database met muziekvideo’s veel materiaal voor feestjes thuis. Het archief van oude series als Transformers, Bonanza en CSI bevat uren kijkplezier voor de sombere herfstavonden.

Ik verwacht veel van deze stap en vraag me tegelijkertijd af of hiermee de eerder afgehaakte fans weer terug zullen gaan naar deze nieuwe vorm van tv-kijken.
Hoe zien jullie deze move?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Wat voor films zit jij nu te kijken op Joost Ralph? ;-)

    geplaatst op
  • Erg fijn dat je dan ineens Djoest van de voornaam heet. Ik gebruikte altijd "Ghost with a Y" => Yhost om mensen m'n voornaam uit te leren spreken. Maar dat nieuwe introfilmpje van joost.com is niet echt bevorderlijk.

    Verder ziet het er netjes uit, stukken beter dan die player, dat was een heel gedoe. Ik denk dat het vroeg of laat wel goed gaat komen met Djoest.

    geplaatst op
  • @Marco Niets speciaals, gewoon een clipje van 50 Cent

    geplaatst op
  • En nogsteeds geen Linux release... :(

    geplaatst op
  • Goed nieuws van Joost! @Marco: beetje meer respect voor deze mannen zeg!

    geplaatst op
  • @Yhost: ik vind dat filmpje nou net zo'n beetje het enige leuke. @EJ: respect verdien je, dit is gewoon een hele dure startup.

    Voel me wel een beetje buitengesloten met mijn G5.

    geplaatst op
  • Endelijk inderdaad!

    ..

    geplaatst op
  • Joost breekt pas door als het ook op TV kan. Een TV beleving wil je op.... TV!

    geplaatst op
  • @Erwin: Microsoft Media Center, Apple TV, PCzapper - allemaal oplossingen om internetvideo op je TV te krijgen. Toch blijkt het dat dit nog niet echt door de grote massa is opgepakt, ondanks dat de oplossingen al vele jaren voorhanden zijn.

    Ik denk juist dat het computerscherm gaat de TV vervangen en niet andersom...

    geplaatst op
  • Ik ben het helemaal met je eens Remco. Ik denk dat de pc, of later de mobile, dominant zal zijn op de tv-markt.

    Maarrrr... wanneer de GROTE doorbraak van Joost zal zijn. Ik durf het niet te voorspellen. Jullie?

    geplaatst op
  • Joost is een prachtig product, maar ik denk dat het te laat is voor een echt grote doorbraak. Ze hebben hun hoogtepunt en 15 minutes of fame al gehad en verspeeld. De markt is nu al grotendeels verdeeld. Joost kan eigenlijk alleen nog maar marktaandeel wegsnoepen bij de gevestigde namen als YouTube, Uitzending Gemist (NL) en Hulu (US). Ik verwacht niet dat ze echt meer een hele grote impact zullen hebben (mits ze nog ergens een blue ocean vinden waar ze op kunnen kapitaliseren).

    Lees ook eens wat ik er verder nog over Joost heb geschreven op Zoomz.

    geplaatst op
  • TV = het grote scherm voor de bank in de huiskamer. Daar komt straks iets dat zo simpel is, dat m'n oma het zelfs snapt (als ze nog zou leven).

    Als je het gewoon aanzet, het begint het spelen, maar dan wel de content die je leuk vindt, en je roept 'doe eens wat anders', dan noem ik het geen computer, ik noem het geen TV, maar een personal media brand (of een coaching entertainment brand, hoe je het ook wilt noemen).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.