Rabobank lanceert interactief tv-kanaal bij Tele2
Tele2 en Rabobank hebben vorige week een interactief televisiekanaal gelanceerd. Dat nieuwe kanaal geeft een overzicht van de activiteiten van de Rabobank. Het kanaal richt zich vooral op sport (alleen door Rabobank gesponsorde sporten), op lokale evenementen en uiteraard wordt er ook bancaire informatie aangeboden. Uit het persbericht (18 december): ‘Digitale TV-kijkers die klant zijn van Tele2 of gebruikers van Windows Media Center of een Wii kunnen actuele videofragmenten on-demand via de TV bekijken.’
Marco Mur, manager Nieuwe Media Rabobank zegt in datzelfde persbericht: ‘[…]Dit past in onze ambitie om als innovatieve bank ook op het belangrijkste scherm in de huiskamer ‘de TV’ interactief met onze klanten in contact te zijn.’ Uiteraard is Tele2 ook ‘trots’ dat de Rabobank (na Hyves en de Volkskrant) nu ook een kanaal heeft. Heel uniek allemaal, die directe communiatie. Hans Broekhuis, Directeur TV Marketing & Content van Tele2:
‘[…]Met één druk op de afstandsbediening kunnen kijkers van het kanaal bestellingen plaatsen, bankzaken regelen, informatie opvragen en sportfragmenten bekijken.’
Het nieuwe kanaal is bereikbaar via Tele2, Windows Media Center en de Wii. Het tv-bankieren kan alleen via Windows Media Center en Wii. Gezellig, rond Kerst, met de hele familie in de huiskamer kijken of er in deze zware economische tijden nog geld over is voor de vakantie naar Frankrijk. Met een koekje er bij ;-).
Ik heb een even gekeken op mijn Vista Media Center.
Eerste indruk: Positief! Goede content.
Negatief: Een witte achtergrond voor TV content?! Dat is echt design les nummer 1 niet doen!
En waarom is alles zo klein?
Veel suc6.
Tele2 is weer wat meer aan het focussen op interactie. Goede zaak! Dit is iets wat Tele2 vooralsnog uniek maakt.
Nu nog een beetje klanten! 🙂
De samenwerking met Rabobank is vast ook marketing technische erg interessant voor tele2. De Rabobank zal binnenkort wel met een tele2 aanbieding komen voor haar leden.
Uniek is het niet, in de lente van 2008 introduceerde ABN AMRO al ABNAMRO TV (www.abnamro.tv) via web en tele2.
Hierbij was de doelstelling om met het eigen themakanaal haar klanten informeren en entertainen. Betrokkenheid en beleving bij het merk ABN AMRO creëren en op termijn het themakanaal gebruiken als sales- en communicatie-tool.
De interactieve wens van bedrijven en (bancaire) instellingen is vaak een me-too keuze. Achterblijven is geen optie.
@Boudewijn: Dank voor de nuance. Ook enig idee hoe AbnAmrotv is ontvangen, heb je, zijn er cijfers? Communicatietool geloof ik direct. Sales minder.
@Matthijs: Uiteraard waren / zijn er ook marketingdoelstellingen, echter zijn die wat ambitieus. Men realiseert zich dat vast ook. Maar het management wil nu eenmaal ook marketingdoelstellingen om de investering te rechtvaardigen. Cijfers van effect heb ik niet, maar die zullen zeker gezien de penetratie van TELE2 niet heel hoopgevend zijn. Ik zelf ben ook gezien mijn achtergrond (interactieve TV, Mobiel en online) altijd voorstander van een crossmediale aanpak, maar dan zou in mijn optiek de content meer lokaal moeten zijn. Men haakt anders sneller af. Een bekend gezicht laat je sneller binnen tenslotte.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!