Zo gaat Zcapes eruit zien

12 januari 2009, 06:54


Raimo van der Klein kondigde het al eerder aan, maar de site van Zcapes liet tot voor kort vooral en alleen het logo zien. Nu hebben de mensen achter SPRXMobile een Slideshare presentatie gepubliceerd op het companyblog over Zcapes. De visie, wat ze gaan doen, het hoe en het waarom. ‘Promising stuff,’ is alvast een van de reacties op Twitter. Uit de presentatie: ‘What is Zcapes? Zcapes is a service built around mobile miniblogs of things, places, events and situations.’ Een Zcape is een ‘place of aggregation’, een ‘place of interaction’ en een ‘place of commerce’. Get it? Nog niet helemaal? Check dan de presentatie! Raimo, Claire, Maarten en Roy Meister: succes!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    RoyDuf

    Visie ziet er goed uit..als ik het goed begrijp is Zcapes een aggregator tool om een mobiele ME-portal (sheet 39) te beheren, waarbij location en social context relevant zijn. Waarin onderscheid Zcapes zich van bv. een mobiele Hyves?

    Meld mij aan voor Beta 😉


    12 januari 2009 om 07:54
    Maarten Lens-FItzGerald

    @royduf we hebben een feature van sociale netwerken (rooms, groups en hyves) gepakt en naar een compleet mobiele service omgezet. Makkelijk, relevant en licht. Er zijn dus overeenkomsten met Hyves en het staat niet in verhouding. Als in: Zcapes staat tot Hyves als Twitter staat tot Hyves. Het zit er in maar staat ook op zich. Trouwens wat kan Hyves niet 😎


    12 januari 2009 om 08:31
    Dusta

    Ziet er veelbelovend uit!


    12 januari 2009 om 09:27
    venturo

    Een veelbelovende ontwikkeling maar een mobiele revolutie? Overigens het begrip QA, (any content, any how, anywere and anytime) is geen uniek uitgangspunt voor Zcapes nietwaar Raimo? 🙂 Voor mobile content geldt per definitie ” rising to the occasion” toch? Maar heeft de consument al laten weten wat het allemaal op de telefoon wil?


    12 januari 2009 om 11:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!