Joost en Netlog gaan partnership aan

6 maart 2009, 06:00

{title}Social networking site Netlog en online videoaanbieder Joost hebben de handen in één geslagen. Leden van Netlog krijgen namelijk toegang tot de video’s van Joost. Dat klinkt raar, als je het persbericht zo leest. Want de diensten van Joost zijn gratis. In het persbericht lees je: ‘De samenwerking met Joost geeft de leden van Netlog de mogelijkheid om direct vanuit hun profiel films, TV shows, muziekvideo’s en nog veel meer te bekijken. Bovendien kunnen zij met hun vrienden video’s delen en commentaar geven op clips via de reeds bestaande functies van Netlog.’

“Het blijkt dat onderlinge aanbevelingen tussen leden grote invloed hebben, zeker als het gaat om de films en TV-shows die bekeken worden,” zegt Toon Coppens, CTO en mede-oprichter van Netlog. Coppens is vooral enthousiast over de ‘extra mogelijkheden voor onze leden op entetainmentgebied.’ Stacey Seltzer, Sr. Vice-President Business Development voor Joost zegt in het persbericht: ‘De innovatie van Netlog in sociale interacties maakt ze tot de juiste partner voor Joost. Sociale interactie en saamhorigheid zijn in de offline wereld altijd belangrijk geweest voor het bekijken van video en Joost wil die ervaring online brengen.’

Op videosite Joost staan op dit moment 57.000 video’s. Netlog heeft ongeveer 40 miljoen leden wereldwijd. Ben benieuwd voor wie deze deal het meest interessant is. Dat Joost hiermee zijn bereik vergroot, is alvast helder.

Bram Fasseur
Product Leader bij Fast Forward Thinking

Categorie
Tags

2 Reacties

    Wouter Neyndorff

    Leuk, maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat Joost gewoon een verloren zaak is.


    6 maart 2009 om 06:44
    mgvandenbroek

    @Wouter: Da’s stellig. Waarom denk je dat?


    6 maart 2009 om 06:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!