• Mobile
    wordt gesponsord door

Opera stapt in mobiele advertentiemarkt met aankoop Admarvel

Opera stapt in mobiele advertentiemarkt met aankoop Admarvel

Het aantal acquisities in de mobiele advertentiemarkt volgen elkaar snel op. Na Google (met Admob voor $750 miljoen) en Apple (met Quattro Wireless voor $275 miljoen) heeft nu ook Opera zijn slag geslagen met Admarvel. De Noorse browserbouwer, met maandelijks 50 miljoen mobiele gebruikers, heeft acht miljoen dollar op tafel gelegd voor het Californische bedrijf uit San Mateo, dat gespecialiseerd is in technologie voor mobiel adverteren. Opera betaalt nog eens vijftien miljoen dollar extra als Admarvel in de komende twee jaar tijd bepaalde financiële doelstellingen weet te realiseren.

Admarvel is opgericht in 2006 door Mahi de Silva samen met vroegere VeriSign collega’s. Index Ventures, Khosla Ventures en Trilogy Equity Partnership investeerden, volgens TechCrunch, voor $8 miljoen dollar in het bedrijf. Google, dat op goedkeuring wacht van de FTC, reageerde eerder verheugd op de overname van Quattro Wireless door Apple en omschreef de mobiele advertentiemarkt als zeer concurerend.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.