Energize SparkCast 28: Interview Mathys van Abbe (MobyPicture)

26 mei 2010, 09:46

Vele twitteraars gebruiken de mobile photo sharing service van MobyPicture. En dat blijkt ook wel uit de groei van de service. Het gebruik neemt dagelijks met circa 3.000 gebruikers toe. Maar hoe hoe haal je als merk het maximale uit het Moby platform? Nodig tijd om founding father Mathys van Abbe van Mobypicture eens te ondervragen voor de SparkCast. Voor degenen die de app en site nog niet kennen: Mobypicture is enorm handig om foto’s en video’s op bekende sociale netwerken als Facebook, Hyves, Twitter en YouTube met een druk op de knop te delen. In dit – Engelstalige – interview vertelt Mathys over ondernemerschap, het recente gelanceerde Rabobank MobyNow platform en zijn visie op social media marketing. Download of beluister de SparkCast.

Van Abbe: ‘Het merk –Rabobank- investeert fors in zijn wielerploeg. Al deze rijders houden hun fans via social media tools op de hoogte. Twitter, Facebook en zelfs andere banken (door advertenties) profiteren hiervan, Rabobank zelf alleen niet. Dit losten we op door MobyNow.’

Met deze nieuwste dienst bundel je de aggregatie en deling van informatiestromen in één branded platform. Van Abbe: ‘Meer dan 30 professionele fietsers posten hun persoonlijke foto’s en filmpjes voor hun fans en achterban op allerlei blogs en social platforms. Maar omdat ze daar nu Mobypicture voor gebruiken, kunnen we alle lezers en volgers direct doorlinken naar het centrale platform.’

In het -Engelstalige- gesprek o.a. de volgende onderwerpen:

1. Het succes, ontstaan en onderscheid van Mobypicture

2. Het business model

3. De nieuwste dienst: MobyNow

4. De toekomst van traditionele sites: dead or a live?

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!