De vijf reden waarom Apple het gaat maken met iAd
Volgens Business insider gaat het niet zo lekker met het nieuwe advertentie programma van Apple. Verschillende adverteerders lopen weg, en de uitrol van de advertenties duurt door bemoeienis van Steve Jobs nodeloos lang. Maar zo slecht gaat het nog niet met Apple’s nieuwe melkkoe.
iAd neemt gelijk een substantieel marktaandeel
http://www.businessweek.com/magazine/content/10_41/b4198040729659.htm
http://news.cnet.com/8301-31021_3-20017708-260.html
De adverteerders zijn erg enthousiast
http://www.apple.com/nl/pr/library/2010/06/07iads.html
– Gebruikers zijn tevreden… (?)
Moet ik nog input voor krijgen / vinden / zoeken.
– Kwaliteit wordt bewaakt, waardoor adverteren bij ‘apple’ sex-appeal krijgt.
Appel kiest duidelijk voor kwaliteit en iedere campagne moet een totaal beleving en een kleine ‘monumentje’ opzich worden. Ze weten op deze manier zelfs schaarste te creëren.
Mobiel adverteren heeft de toekomst:
http://www.marketingfacts.nl/berichten/20101006_mobile_advertising_a_sleeping_giant/
– Apple geeft mobiel adverteren nieuwe invulling.(tot nu toe alleen maar tekst advertentie en een klein bannertje)
– De mobile advertising markt is nog niet heel groot, maar groeit als kool en heeft enorme potentie.