Minimaal gebruik social media in woningbouw en zorgsector
Dinsdag was ik dagvoorzitter op het Seneca-congres en interviewde voor mij interessante sprekers. Eerst een innovatief Lock2.0 met een eigen ip-nummer en wifi die je met een iPad kunt controleren. Gijsbert Croes (Mixe Medical marketing): 50% van de consumenten wil nu selfservice bij complexe diensten, de zorgsector begint er nu veel over te praten. Wat zijn leuke voorbeelden? Bjørn Hascher, hoofdredacteur van ITcommercie kocht het blad van Reed Elsevier, schrapte het papier en verdient nu met 20.000 bezoekers per maand een prima boterham (Gijs Vroom van Emerce: kijken!). Robbin Effing deed onderzoek naar Kerk 2.0 en promoveert nu op Politiek 2.0. Nico van Veen bouwt contactcentra en ziet dat in de zorg en woningbouw alles HEEL langzaam gaat (surprise!).
Interviews met o.a. Gijsbert Croes, Robbin Effing, Bjørn Hascher en Nico van Veen tijdens het Seneca-congres van dinsdag 12 oktober 2010.
Ik hou echt van dit soort dingen, het mag van mij niet gek genoeg.
Alleen 2 vraagjes.
Wat als je internet eruit ligt?
Wat heeft dit met social media te maken?
@danny Lock2.0 heeft inderdaad NIETS met social media te maken. Maar ik had 5 interviews en moest een kopje verzinnen. Microsoft heeft net 18.000 van deze locks in hun data centrum staan. Als het internet uitvalt, of het lokale netwerk dan hebben ze grotere problemen dan hun locks.
LOL, Nico van Veen, gebruik je internet of zit je achter het bureau boekjes uit het jaar kruik te lezen? Wij leveren per week ongeveer 4 projectwebsites voor nieuwbouw projecten in Nederland! Wij hebben aan diverse projectontwikkelaars communities geleverd…400+ in Nederland en die worden goed gebruikt. Wij zijn de grootste NL adverteerder op Facebook naast de A-merken, volgens Facebook zelf…met alleen nieuwbouwprojecten.
Dat de corporaties achterlopen klopt maar de commerciële partijen lopen absoluut voor!
Wellicht interessant voor inzicht in SM en de “bouwbranche” http://www.bringyourowncoffee.nl
Interview Nico van Veen. Jammer van de vooringenomenheid van de interviewer en de beperkte kennis van de branche.
Wil wel toegeven dat projectontwikkelaars & projectontwikkeling niet altijd even goed zichtbaar zijn, maar stellen dat ze achterlopen bij interactie met klanten is volledig onjuist. Kijk inderdaad maar naar de feiten die Boris Geheniau presenteert. Grootste adverteerder op Facebook in Nederland met nieuwbouwprojecten.
Zonder kennis van de klantwensen, gesprekken met de kopers, verkoop je echt geen huis meer in Nederland. Aanbodmarkt is heel 2008. 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!