SparkCast 32 – Echte ondernemers maken geen plannen

22 december 2010, 12:41

Boris Veldhuijzen van Zanten is een internet ondernemer, maar vooral ook ‘uitprobeerder’. Niks negeren maar alles uitproberen. Een man die op zijn vijftiende stopte met school en uiteindelijk op de kunstacademie cum laude slaagde met prima concepting skills. In 1995 ‘het web’ ontdekken en bang zijn dat je te laat bent. Jaja, 15 jaar later weten wij wel beter! Nodig tijd om deze bekende internet-Nederlander even aan de tand te voelen in de SparkCast.

Hoe kom je tot een dienst als TwitterCounter? En hoe verdien je er geld mee? Waarom start je Feest.je als Foursquare al bestaat? Boris Veldhuijzen van Zanten legt uit waarom je als ondernemer geen plan moet maken. Ook niet voor 2011. Niet denken maar doen. Juist op internet! Het lekkere gevoel van uitproberen en alles kunnen doen wat je wilt. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Maar je moet wel ergens beginnen. Tip van Veldhuijzen van Zanten: Lees een boek dat inspireert. En kijk naar de grote jongens, maar trek vooral je eigen plan.

In deze SparkCast, kom je te weten hoe Veldhuijzen van Zanten zijn ideeën bedenkt en de wereld in slingert. Dat hij grote kansen ziet in de financiële wereld online. Wat moeten we in de gaten houden? En hoe kunnen we zelf succesvol starten? In het -Engelstalige- gesprek o.a. de volgende onderwerpen:

1. Hoe durf en visie je heel veel vrijheid kunnen geven.

2. Waarom betalen mensen voor volgers op Twitter?

3. Feest.je v.s. Foursquare.

4. Waarom spam niet vervelend hoeft te zijn.

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je daar gratis abonneren voor de podcast feed.

Ken je een inspirerende spreker voor de SparkCast? Laat het me weten! En alle credits van de foto van Boris gaan uit naar Guido van Nispen.

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!