Shazam en Spotify gaan samenwerken

13 januari 2011, 11:07

Interessante ontwikkeling in de online digitale muziekindustrie: Shazam en Spotify kondigen vandaag een partnership aan. Het gaat, aldus het persbericht van Shazam vandaag, om de ‘full range’ aan gratis en betaalde apps van Shazam op iPhone, iPod Touch en Android. Shazam-gebruikers kunnen door deze samenwerking direct gebruik maken van de muziek van Spotify via een ‘Play in Spotify’ feature. Moet je wel een Spotify premium account hebben, die kost een tientje per maand.

Andrew Fisher, CEO van Shazam:

“Integrating Spotify into Shazam’s applications combines music discovery with one of the world’s most popular music streaming services, providing a seamless experience for music fans at the point of inspiration in any location. Spotify is delivering an innovative, high quality experience to music lovers and we’re excited to bring the Spotify service to Shazam.”

Daniel Ek, CEO van Spotify:

“Shazam is a very innovative company in the mobile space, having achieved a massive following around the world and we’re excited about the potential of this partnership for new music discovery through Spotify. Now if you hear a great new track you can identify it, listen to it instantly in its entirety and easily add it to your music collection. That’s pretty powerful stuff.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!