• Mobile
    wordt gesponsord door

Unica: The state of marketing 2011

Unica: The state of marketing 2011

Unica is een softwareclub voor geïntegreerde marketingoplossingen. Het bedrijf deed een onderzoek onder 300 online marketeers in Europa en de VS, in verschillende branches en werkzaam bij organisaties van verschillende grootte. eMarketer pikte het nieuws eruit door vooral te kijken naar de manier waarop marketingoplossingen geïntegreerd zijn met social media en met mobile marketing in campagnes. Social sharing links en e-mail zijn het best geïntegreerd, apps op social networks volgen als tweede.

Uit het rapport volgt, dat marketeers moeite hebben met het omzetten van geanalyseerde data in marketingacties, mobile marketing blijft een belangrijk aandachtspunt 40 procent doet het, 20 procent gaat het dit jaar doen), de interesse in social media is aan het afnemen omdat de focus van marketeers meer komt te liggen op de echte waarde die ze uit social networks kunnen halen. De ondervraagde marketeers voelen zich bij het uitvoeren van écht geintegreerde crosschannel marketing acties geremd door bestaande organisatiestructuren, 57 procent gebruikt inbound marketing methoden.

Unica heeft het rapport nogal groots “The State of Marketing 2011” genoemd. Als je dat roept, moet je natuurlijk wel met wat moois komen); en de verpakking van het rapport met een e-book van 24 pagina’s ziet er in geval erg mooi uit, terwijl de inhoud mij wat dun overkomt. Scroll er hier maar eens doorheen.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.