Meer dan 35 bedrijven moeten Foursquare Day in Groningen echt waardevol maken

13 april 2011, 08:15

Aankomende zaterdagmiddag 16 april moet de Grote Markt in Groningen het podium zijn van de eerste Dutch National Foursquare Day. Foursquare-gebruikers die exact om 14u inchecken op de Grote Markt verdienen daarmee een speciale badge. Foursquare Day! is een initiatief van Foursquare zelf, bedoeld om jaarlijks mensen elkaar te laten verbinden. Ritzo ten Cate van De Ondernemers heeft het wereldwijde initiatief aangegrepen om Foursquare als tool niet meer iets voor geeks en andere hippe mensen te laten zijn maar probeert het relevant te maken voor het winkelend publiek.

Meer dan 35 bedrijven doen mee aan het initiatief in Groningen. De acties variëren van een biertje bij De Drie Gezusters voor één euro tot een gratis dagje rijden in een Audi A3 Cabrio of TT. Van een dikke korting op een reis tot als VIP naar FC Groningen – PSV. Van 50% korting op een brest of back wax tot een gratis beklimming van dé Martinitoren. Zojuist is ook bekend geworden dat HEMA in Groningen mee zal doen.

Door dit initiatief wordt Foursquare niet een summersale in Augustus maar spontaan in April.

De aandacht voor Foursquare Day in Groningen heeft een sterke toename in gebruik bevorderd. Het geschat aantal Groninger gebruikers steeg in de afgelopen twee weken van zo’n 1000 naar meer dan 1500, zo schat Ten Cate. De deelnemers van de dag onderhouden contact met elkaar via Facebook, Twitter en de officiële Meetup-pagina. Middenstanders kunnen hun acties melden bij Ten Cate tot vrijdagmiddag 15 april 14.00 uur.

Bron: Bram Willemse

Het Foursquare-blog voor deze dag laat qua lokale initiatieven voor Nederland alleen Groningen zien. Waar kunnen we nog meer met Foursquare-korting shoppen?

Ayman is digitaal Strateeg die betekenisvolle digitale verbindingen tussen bedrijven en klanten creëert. Ayman helpt bedrijven om meer waarde voor klanten te creëren met digitale middelen, de relatie met klanten te verstevigen en nieuwe inzichten op te doen. Als digitaal strateeg zet hij digitale (en sociale) media om in digitale waarde, digitale ervaringen en sociale business. In opdracht voor kleine en grote organisaties ontwikkelt Ayman digitale concepten, geeft advies en trainingen op het op het snijvlak van marketing & communicatie en internet & nieuwe media. Daarnaast heeft hij een aantal eigen initiatieven opgericht, zoals de Nederlandse Social Media Academie (NSMA).

Categorie
Tags

6 Reacties

    Vaenw

    Ik ben zelf een fervent Foursquare gebruiker en ik vind het een erg leuk initiatief om Foursquare Day te organiseren in Nederland. Maar ik begrijp de keuze voor Groningen niet.. Zitten daar echt de meeste Foursquare gebruikers of is er een andere reden voor.

    Ik ga er niet speciaal voor heen, ik check wel in op de Neude in Utrecht.


    13 april 2011 om 11:56
    Stephan ten Kate

    Misschien omdat het hoofdkantoor van de Nederlandse concurrentie Feest.je in Groningen zit? 😉


    13 april 2011 om 19:24
    christiaanbeem

    Dit levert Foursquare weer de nodige exposure in Nederland op. Ik denk dat we toch een van de voorlopers zijn op dit gebied, maar zou toch het liefst een Foursqaure day zien wat dichter bij huis (regio Rotterdam).


    14 april 2011 om 06:32
    Vaenw

    Nederland is zeker geen voorloper met Foursquare. Check bijvoorbeeld de special badges die je in de VS kan krijgen met inchecken icm bedrijven en instellingen. In Nederland heb ik tot nog toe alleen een wk badge en een nieuwjaars badge.

    En idd, leuk zou zijn dat ze niet focussen op een stad. Maar bijvoorbeeld meer steden met “monopolie” plekken als de Grote Markt in Groningen dan, of de Neude in Utrecht en vergelijkbare plekken in steden door Nederland. Mssn een idee voor volgend jaar.


    14 april 2011 om 07:40
    Bram

    Dat het in Groningen nu gebeurt, heeft er simpelweg mee te maken met het feit dat wij, de organisatie, Groningers zijn en er in andere steden / regio’s geen initiatieven zijn van hetzelfde niveau.

    Ik snap dat mensen het jammer vinden dat het “zo ver weg is”, maar voor ons leuk om te laten zien dat Groningen een plek is om heen te komen 😉


    16 april 2011 om 09:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!