Blue Shots TV: Ian Carrington, Director Mobile Advertising Google

22 april 2011, 12:00

Tijdens de Mobile Convention vorige week in de Beurs van Berlage in Amsterdam interviewde ik onder andere Ian Carrington van Google. Ze noemen zich inmiddels ‘a mobile first company’, want het gaat hard met mobile. 10% van alle tech gerelateerde queries komen van mobiel en 6% van de retail/e-commerce. In landen als India zijn deze percentage inmiddels al rond de 50%. Bedrijven rennen achter de feiten aan en velen hebben hun mobiele strategie nog niet op orde. Op dit moment gaat wereldwijd slechts 0.5% van de advertentie budgetten naar mobiel, waarbij het gebruik rond de 10% ligt.

Hetzelfde euvel als internet ad spend versus usage van het kanaal.usage is around 10%. Is Voice Search het einde van traditionele search en betekent Goggles het einde van de QR code? We horen het van ian Carrington.

Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!