Energieke ondernemerstips van Michiel Frackers

14 juni 2011, 10:12

Een energiek interview met de man die niet in zee wilde met Google, geen vakliteratuur leest, niet doet aan business modellen. Aan het woord komt Michiel Frackers, de man die Planet Internet opzette en zichzelf de grootste oorzaak van de internet bubble in Nederland noemt. Laat je inspireren door een man die het anders doet. Investeren, en dan vooral in lelijke mannen met brillen. Die hebben vaak het beste plan. Of liever: alleen een idee. Ben jij er zo een? Dan heeft Michiel je vast al gevonden. Beluister de Sparkcast.

Het verhaal achter Planet Internet en zijn pitch bij KPN boeit. Hoe hij het internet moest zien te verkopen als ‘medium’ en niet alleen als ‘techniek’.

Nu houdt hij zich bezig met andere zaken. Neem nou Startrek of schaken… Niet alles wat je vrienden delen vind jij ‘leuk’. Met de nieuwe app Skylines introduceert hij samen met Koen Verhagen en Martijn Pannevis de mogelijkheid om op basis van je interesses foto’s van over de hele wereld te ontvangen. Je persoonlijke smaak met een realtime online fotostream linken. Follow what you like. Michiel introduceerde Skylines met Martijn op SXWS.

Er zijn ook mooie verhalen uit Sillicon Valley. Hoe Michiel er middenin stond en toch niet meedeed… Dat hij bedankte voor o.a. Google en zich nu wel voor zijn kop kan slaan.

Luister naar de Sparkcast en ontdek de echte kracht van Facebook, een zeer bruikbare tip voor ondernemers, en waar je mee moet aankomen als je geld wilt zien van Michiel.

De hoogtepunten van het interview op een rijtje:

1. Start-ups, concepts & products

2. Kijk naar het product, niet naar het business model

3. Eerst product dan businessmodel

4. MBA vs Techniek

5. Hoe je een kalkoen kunt laten vliegen

Alle SparkCasts zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je ook gratis abonneren voor de podcast rss-feed.

De edit van deze podcast is verzorgd door geluidsstudio Dedacom in Amsterdam. En Guido van Nispen bedankt voor de mooie foto van Michiel. Bedankt!

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Simone

    Leuk artikel, maar lees voortaan even paar keer na. Ik tel 5 spel/typefouten. Van “inpireren” tot en met “hij houd”.


    14 juni 2011 om 10:32
    geldverdienenonline

    Ik wist niet dat Planet Internet was overgenomen door DAG!


    10 september 2011 om 16:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!