Hoe gebruiken we onze tablets

8 juli 2011, 06:00

OPA en Magid Media Futures hebben onderzocht (PDF) wie tablet gebruikers zijn en hoe ze die gebruiken. Zo blijken Amerikaanse tablet bezitters overwegend man, tussen de 18 en 34 jaar oud, en hebben een bovengemiddeld inkomen. Van de tabletgebruikers bezit 46 procent een iPad, en 21 procent een iPad 2. Opvallend veel mensen bezitten een Android tablet: de Galaxy Tab is met 14 procent de populairste Android tablet, gevolgd door de Dell Streak (11 procent).

Note: gebruikers kunnen ook meedere tablets bezitten.

Belangrijkste resultaten

  • Een geschatte 12 procent van de Amerikaanse internetpopulatie (~28m consumenten) bezit een tablet. Naar verwachting loopt dit op naar 23 procent in 2012.
  • Voor 87 procent van de tablet gebruikers is het opzoeken van content en informatie de belangrijkste activiteit
  • 93 procent van de tablet gebruikers hebben applicaties gedownload; de gemiddelde tablet gebruik heeft er 20 gedownload
  • 79 procent van de applicatie downloaders hebben in het afgelopen jaar betaalt voor apps. 26 procent van alle gedownloade apps zijn betaald.

Bekijk het gehele rapport

Onderzoeksmethodiek

Het onderzoek is gehouden onder 2.482 respondenten, en heeft als doel representatief te zijn voor de Amerikaanse bevolking (marge voor fouten 1.97 procent). Er zijn 2.051 mensen tussen de 18 en 64 jaar oud ondervraagd, en 431 tussen de 8 en 17.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!