Millennial Media kijkt terug op 2 jaar mobile advertising

1 september 2011, 10:00

Maandelijks brengt Millennial Media haar Smart Report uit met daarin de laatste statistieken en ontwikkelingen in de mobiele markt. Afgelopen maand publiceerde het samen met Gartner haar 50e rapport waarin MM het verleden en de toekomst van de markt in kaart brengt. Zo bedroeg de wereldwijde omzet van mobile advertising het afgelopen jaar 1,6 miljard dollar. Voor dit jaar wordt verwacht dat die omzet zich zal verdubbelen tot 3,3 miljard dollar. In 2015 worden de opbrengsten geraamd op de som van 20,6 miljard dollar.

De industrieën die het meest via mobiel adverteren portals & directories, educatie en de reisbranche. In Amerika liggen de verhoudingen iets anders, daar zijn retail & restaurants, telecommunicatie en de financiële sector het grootst. Die laatste is het afgelopen jaar enorm gegroeid, evenals de retail en farmaceutische industrie.

Wat betreft devices is er behoorlijk wat veranderd in de afgelopen 2 jaar. Apple is van 11,35% marktaandeel gegroeid tot marktleider (30,76%). Het aandeel van HTC is in diezelfde periode verdubbeld tot 9,92%. Opmerkelijk dat volgens deze cijfers Samsung de grote verliezer is, het marktaandeel daalde van 21,6% naar 14,94%. Daarnaast verdween Sony uit de picture. Ook LG heeft moeten inleveren, het bedrijf heeft te leiden gehad onder de focus op de non-smartphone markt.

Het rapport gaat verder wat dieper in op het campagnematig inzetten van mobile advertising en de verdeling van post-click acties. Hier onder kun je het gehele rapport inlezen:

Frank Bloemendal
Student Commucation & Multimedia Design bij Upstream

As a student of ICT I have focussed on multimedia products. I have been involved in game development, web development, interactive application development and most recent active on mobile development. Expanded my experiences with the minor Asian Studies: Doing business in China. Lived in China for a year and a half related to study and becoming more aware of cultural behavior. I am enrolled in Xiamen University for a lingituics program to improve my Chinese on writting, reading and speaking after which I will pursue a master degree in International Relations. Future plans are related to a managemental function within an international coperation targeting the Chinese market or having a development team in China.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!