Onderzoek mobiel adverteren Heinz en KWF Kankerbestrijding

5 mei 2010, 04:03

In maart kondigden Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media aan een onderzoek te doen om adverteerders en mediabureaus van informatie te voorzien door ervaring op te doen met betrekking tot mobiel adverteren. Naast het beschikbaar stellen van advertentieruimte, worden de campagnes volledig doorgemeten om de effectiviteit te meten. Daarnaast wordt er een consumentenonderzoek gedaan om te achterhalen hoe de consument mobiel adverteren ervaart in vergelijking met andere media.

Gedragsverandering en gebruiksmomenten

Uit een groot aantal inzendingen is uiteindelijk gekozen voor Heinz Amoy (Isobar) en KWF Kankerbestrijding (M2 Media&More). Voor deze partijen is gekozen vanwege de aantrekkelijkheid van de cases, de meetbaarheid, het enthousiasme van de bureaus en het vertrouwen dat deze mobiele campagnes echt tot resultaten kunnen leiden die andere partijen moet inspireren om mobiel op te nemen in hun mediamix. Zo zal de campagne van KWF Kankerbestrijding gericht zijn op het realiseren van gedragsverandering ten aanzien van zonbescherming. Heinz wil met Amoy juist kijken naar de diverse gebruiksmomenten van consumenten op mobiel en hoe mobiel adverteren hieraan kan bijdragen. Het onderzoek zal plaatsvinden in mei en juni.

De resultaten

De resultaten van het onderzoek worden gepresenteerd op donderdag 2 september. De ervaringen van de adverteerders, mediabureaus, uitgevers zullen worden gedeeld. Daarnaast zullen de resultaten uit het consumentenonderzoek gepresenteerd worden. Deze bijeenkomst is toegankelijk voor alle geïnteresseerde mediabureaus en adverteerders. Voor meer informatie over het onderzoek kun je contact opnemen met {encode=”tarik@aeneasstrategy.nl” title=”Tarik Fawzi”}

Sandra Havekes
projectco?rdinator internet bij Ster

Categorie
Tags

2 Reacties

    CAB

    Hi,

    hoe worden de campagnes uitgevoerd? worden sms gestuurd of via mobiele domeinen…? wordt een bepaalde doel groep gekozen?

    Thanks

    CAB


    5 mei 2010 om 07:39
    Bas de Kok (Ster)

    Beste,

    De campagnes worden uitgevoerd op de mobiele domeinen van Telegraaf Media Nederland, Sanoma Digital en Ster (d.m.v. mobiele banners) Targeting op een specifieke doelgroep is nog niet mogelijk op mobiel. Wel kan de “waste” geminimaliseerd worden door te targetten op specifieke toestellen (ladyphone, Iphone, PDA)/ umfeld of channel. Deze methodes zullen ook binnen dit onderzoek toegepast worden.

    Met vriendelijke groet,

    Bas de Kok

    Sales Developer Internet – Ster


    6 mei 2010 om 10:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!