B2B Content Strategie en de rol van SEO

Is de rol van SEO in veel content strategieën niet veel te groot? In deze podcast ga ik in gesprek met Chantal Smink.

10 november 2022, 07:00 3884 x gelezen

Chantal Smink is sinds 2010 actief in de wereld van SEO en Content Marketing. Acht jaar werkte ze bij een online marketing bureau als SEO-Consultant en later Head of Content Marketing. Het is deze combinatie die zorgt voor haar andere blik op SEO. In deze aflevering van de Inbound4Cast geeft Chantal haar visie op de rol van SEO in een content strategie.

Smink vertelt in de podcast onder andere over:

  • Drijfveren om content te maken (en zijn dit de juiste?)
  • Obstakels waardoor content trajecten vastlopen en erg traag gaan
  • Verwachtingen van content
  • De rol van de content marketeer
  • Vereisten om een content strategie te laten slagen
  • De rol van SEO binnen B2B content
  • En meer….

Je kan deze podcast ook via Spotify of Inbound4Cast luisteren en bekijken.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!