Breedband penetratie onder de jeugd loopt op tot 90%

2 april 2004, 05:07

De penetratie van breedband bij gezinnen met kinderen in de leeftijd 9-15 jaar is inmiddels opgelopen tot bijna 90%. De helft betreft aansluitingen via de kabel en de andere helft ADSL. Dit werd vastgesteld in een grootschalig onderzoek op Kaboem, de interactieve website voor tweens. In totaal deden meer dan 1850 respondenten tussen de 9 en 15 jaar mee aan het onderzoek.

De tweens zijn vaker benoemd als de eerste echte digitale generatie; ?generation wired?, die met allerlei nieuwe technologie?n opgroeien en daar ook goed mee weten om te gaan. Zo is de penetratie van mobieltjes in de doelgroep inmiddels opgelopen tot 85%, heeft meer dan 85% thuis de beschikking over een DVD speler en heeft meer dan 70% een digitale camera.

Martien Verdeuzeldonk, managing director Kaboem Media: ?Wij maken regelmatig het vergelijk met de encyclopedie in de jaren zestig, die iedereen toen in huis moest hebben voor de opvoeding en school. Dit is nu de computer met bijbehorende breedbandverbinding geworden. De digitale media zijn niet meer weg te denken in het dagelijkse leven van de jeugd. Dit betekent ook dat je hier niet meer omheen kunt als je met de jeugd wilt communiceren. Dit onderstreept onze visie dat digitale communicatie als een soort van zenuwcentrum fungeren in multi channel communicatie. En het gaat er hierbij niet alleen om dat je de jeugd aldus kunt bereiken, maar ook dat je ze nog kunt begrijpen. Als gevolg van de digitale media volgen de trends elkaar namelijk steeds sneller op. Daarom doen wij bijna dagelijks onderzoek onder de doelgroep om ze continue te volgen. Uiteraard doen we dit weer via dezelfde digitale media?.

Kaboem is met meer dan 500.000 leden Nederlands populairste website voor en door Tweens (9-15 jaar). Het is voor Tweens d? plek om elkaar te ontmoeten en alles aan te treffen over typische Tweens onderwerpen.

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!