De dark funnel in B2B marketing
De dark funnel speelt binnen B2B marketing een steeds grotere rol. In deze podcast ga ik in gesprek met Riaz Kanani van Radiate B2B.
Riaz Kanani was 15 jaar geleden voor organisaties bezig met inzicht krijgen in van de marketing funnel, denk aan MQL’s en SQL’s. Veel van de problemen van toen ervaart hij sinds ongeveer 5 jaar geleden in toenemende mate opnieuw.
In B2B worden gesprekken met organisaties over producten en diensten door kopers steeds meer uitgesteld. Er wordt meer research online gedaan, buiten de eigen platformen (websites) van organisaties om.
Organisaties beschikken daarom over minder data van hoe de journey van hun klanten verloopt en de dark funnel speelt daarin een belangrijke rol. In deze aflevering van de Inbound4Cast ging ik hierover in gesprek met Riaz Kanani van Radiate B2B.
Kanani vertelt in de podcast onder andere over:
- Hoe het bedrag van B2B kopers is veranderd
- Wat de dark funnel is
- Welke rol social media kanalen en communities hebben in relatie tot de dark funnel
- Wat je kunt doen om toch iets meer inzicht te krijgen in de dark funnel
Je kan deze podcast ook via Spotify of Inbound4Cast luisteren en bekijken.