Waar staan we met e-mail marketing in 2023?

Alida van Kempen heeft ruim 18 jaar ervaring op het gebied van e-mail marketing. Ik ga met haar in gesprek over waar e-mail marketing in 2023 staat.

7 juni 2023, 07:00 4060 x gelezen

Alida van Kempen leidt de DDMA Commissie E-mail. Vanaf 2005 is ze al bezig met e-mail marketing. En bij het bureau Bikkelhart helpt ze hier ook verschillende opdrachtgevers mee. Maar hoe staat het vakgebied ervoor in 2023? In deze podcast blikken we samen terug op de geschiedenis van het vak, maar kijken we ook vooruit en bespreken we diverse trends.

We bespreken onder andere de volgende onderwerpen:
  • De geschiedenis van e-mailmarketing (2005 tot 2023)
  • Vervlogen tactieken om e-mailadressen te verzamelen
  • De komst van anti spam wetgeving
  • De opkomst van verschillende soorten e-mailpakketten
  • De opkomst van marketing automation en HubSpot
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen hun e-mailadres aan jou willen geven?
  • Gaat het belang van e-mailmarketing binnen digital marketing groeien?
  • E-mail en fraude
  • Het effect van corona (en het verdwijnen van corona) op e-mail
  • Het effect van de Apple tracking pixel op e-mailmarketing
  • De interpretatie van opens en clicks
  • Is zero-click content ook een trend in e-mailmarketing?
  • Wat zijn andere goede e-mailmarketing KPI’s om te monitoren?
  • Het verrijken van je e-mail database
  • De waarde van een e-mail audience bouwen
  • Hoe ziet het marketingteam van de toekomst eruit?
  • E-mailmarketing in 2023, waar staan we nu?
  • De invloed van AI op e-mailmarketing
  • E-mail security
  • E-mail automation vs. marketing automation tools
  • De keerzijde van personalisatie
  • E-mail design trends
  • De Email Marketing Automation Summit

Je kunt de aflevering ook kijken of luisteren via Inbound4Cast.com, Spotify of YouTube.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!