HelloMasters duikt met drie disruptors skin-deep in de beauty-industrie

22 april 2020, 09:00

Podcast met Esther Leloux (We Are Eves), Josephine Kay (Cosmopolitan) en Vanessa van Leusden (Paula’s Choice)

Hoe staat het met digital marketing in de beauty-industrie? Louise Doorn, founder/CEO van HelloMaaS, gaat hierover in gesprek met drie gasten: Esther Leloux (We Are Eves), Josephine Kay (Cosmopolitan) en Vanessa van Leusden (Paula’s Choice). HelloMasters is een podcast over marketing, innovatie en teams.

Aan wat geven vrouwen meer geld uit dan mannen aan bier? Beauty! Een markt die maar liefst 500 miljard euro waard is. De mode-industrie is altijd nog vijf keer groter, maar de fans zijn trouwer dan ooit. Van mascara tot gezichtsrollers en supplementen tot parfum. De wereld van beauty is eindeloos en de kansen in deze markt evenzeer.

In onze 22ste HelloMasters-aflevering, die we nog net in onze studio hebben opgenomen voor ons hele land op slot ging, spreken we met drie vrouwen uit de beauty-industrie over marketing, e-commerce and innovatie.

Esther Leloux is founder en CEO van het eerste social beauty-netwerk We Are Eves. Ze heeft een achtergrond in psychologie en reclame, maar ze wist eigenlijk altijd al dat ze ging ondernemen. We Are Eves is er om vrouwen aan het woord te laten en oprechte ervaringen met producten te delen. Leuk feitje: op ons kantoor in de Houthavens zijn HelloMaaS en We Are Eves buren.

Cosmopolitan werd wereldberoemd door het seks-taboe te doorbreken

Onze tweede gast is Josephine Kay, hoofdredacteur van Cosmopolitan. Zij is eindbaas van een platform met maar liefst 2,7 miljoen online bezoekers. Het blad dat wereldberoemd werd door onder meer het seks-taboe te doorbreken.

Tot slot is onze derde gast Vanessa van Leusden, Director Marketing & Digital Europa bij Paula’s Choice Skincare. Ooit opgezet door een echte Paula, die als onderzoeksjournalist wilde weten wat ze elke dag op haar gezicht smeerde. Tip van Vanessa: ga nooit zonder SPF de deur uit. Dank je, Vanessa!

Deze beauty-aflevering van HelloMasters zit boordevol inspiratie en praktische tips over hoe jij de consument aan het woord laat. Talloze onderwerpen komen langs, zoals misverstanden, de comeback van reviews, waarom transparantie nu belangrijker is dan ooit en hoe influencers je merk kunnen maken of kraken. Inclusiviteit is belangrijk, daarom is deze podcast ook zeker voor mannen geschikt.

HelloMaaS is geen marketingbureau of recruiter. Wij zijn het platform voor slimme en flexibele marketing. We brengen in-demand marketing skills, on demand! Bouw een flexibele laag rond je bestaande team of maak marketing makkelijk met vaste prijs pakketten met 50+ marketingkanalen. Probeer bijvoorbeeld een marketing strategy audit of marketing (re)organisatie audit.

Louise Doorn
Founder en CEO bij HelloMaaS

Ik ben Louise Doorn, founder en CEO van HelloMaaS. Met de HelloMasters-podcast wil ik de kennis en meningen van prominente marketingspecialisten in Nederland naar voren brengen door met hen te spreken over actualiteiten, stellingen en uitdagende vraagstukken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!