• Mobile
    wordt gesponsord door

Internet gebruikers dol op online tv-commercials?

Internet gebruikers dol op online tv-commercials?

Uit onderzoek van NMA Magazine onder duizend deelnemers blijkt dat meer dan een derde van de internetgebruikers gek is op kijken naar merk tv-commercials online. Het onderzoek wijst uit, dat het tonen van een tv-commercial van 30 seconden (algemeen beschouwd als niet-effectief) wel degelijk potentieel heeft.

De resultaten laten zien dat de het kijken van een tv-commercial online meer effect heeft dan het kijken naar virale uitingen. Die werden door 70 procent van de respondenten genegeerd. Dat is logisch, volgens Dolf Kars, CEO van Videostrip. TV bestaat immers langer: televisiecontent heeft een ‘sterk verleden.’ Omgaan met virale uitingen moet nog worden geleerd.

Vreemde uitkomst, hoor. Ik had het idee dat sommige virals het juist ontzettend goed doen. Ik bedoel: Mentos, Volkswagen, en deze van Jeep (video, YouTube)? Het kan aan mij liggen, maar ik vind ze vaak veel leuker dan ‘gewone’ commercials.

Opvallend is verder, dat de meerderheid van de respondenten de video keek op de site van het merk zelf, en niet op bijvoorbeeld YouTube. Driekwart had nog nooit een commercial gekeken buiten de site van het product of merk. Ik ben zeer benieuwd naar de leeftijdsopbouw van de respondenten.

Lees in dit verband ook: Mentos opnieuw online actief en Betalen voor reclame: Adview van SPOT.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.