KPN ook in doelgroepinfo

23 november 2005, 13:15

De KPN start in december met de commerci?le pilot voor IPTV welke wordt vervolgt met een uitrol op grotere schaal in het eerste kwartaal van 2006. Vanmorgen (woensdag) sprak Ludolf Rasterhoff van KPN-TV tijdens het Broadcast Jaarcongres TV en Internet in ‘t Spant te Bussum over de plannen van onze nationale telecomtrots.

Met minimaal 50 verschillende TV kanalen achter de afstandbediening van decoder biedt de KPN naar eigen zeggen voldoende keuze om de concurrentie aan te gaan met de kabelmarkt. Daarnaast worden ook allerlei opnamemogelijkheden geboden en is ook de digitale videotheek aanwezig in het portfolio van KPN-TV.

Rasterhoff kon vanmorgen al iets meer zeggen over de IPTV dienst van de KPN. Men is in finaal gesprek met veel zenders, omroepen maar ook tv producenten over het aanbieden van programma?s op aanvraag of de doorgifte van verscheidene themakanalen. KPN verwacht dat met IPTV ?het nieuwe tv kijken? gaat aanvangen. Het begrip ?live tv? kijken zal belangrijk verdwijnen ten faveure van ?convenience consumption?. Kijkersprofielen stellen PPG?s (personal program guides) in staat een groot tv aanbod te organiseren en te regisseren.

De PVR zal ook de inhoud en de boodschap(pen) op termijn gaan veranderen. Want een ander belangrijk punt wat de Rasterhoff aanroerde is de wens om het kijkgedrag van abonnees ten behoeve van adverteerders nauwkeurig in kaart te kunnen brengen. Naar verluidt zou VNU daarbij betrokken zijn. Mede hierdoor zou een effici?ntere wijze van adverteren mogelijk zijn en wordt de behoefte van de kijker ook beter in kaart gebracht.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Wendy

    weer wordt het nieuwe tv kijken uitgevonden.


    23 november 2005 om 14:53
    Phileas

    Iets wat me al enige tijd tegenhoudt aan de digitale en waarschijnlijk ook iptv te gaan; wanneer gaan de standaard BBC1 en 2 in het pakket?


    23 november 2005 om 17:00
    Bram van Essen

    Ja, dat vraag ik mij nou ook al een tijd af. Gek genoeg toch een drempel, ondanks dat ik niet eens zo heel vaak BBC kijk.


    23 november 2005 om 19:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!