Marc van Eck: ‘Merk creëren zonder plan leidt echt tot niks’

Marc van Eck: ‘Merk creëren zonder plan leidt echt tot niks’

Marc van Eck is een echte multi-ondernemer. Hij is eigenaar van vijf merken, werkt als consultant en helpt ondernemers bij het maken van businessplannen én met hun branding. Hij schreef dan ook het boek ‘Businessplan op 1 A4’. Leer hoe je aan de hand van de OGSM-methode een goed businessplan schrijft van maar één A4.

In de 7DTV-serie Bookstories - in samenwerking met uitgeverij Business Contact – krijg je ondernemerslessen van auteurs van businessboeken.

Marc van Eck: “Een goede branding is ontzettend belangrijk, maar die branding ontstaat bij wijze van spreken in je plan. Je moet in je plan een keuze maken. Een merk creëren zonder plan leidt echt tot niks. Je kunt het toevallig goed doen, maar wil je jouw kans op succes vergroten, heb je een plan nodig.”

De OGSM-methode

In het boek van Marc van Eck ‘Businessplan op 1 A4’ wordt aangeraden gebruik te maken van de OGSM-methode. Dat is een regide model. Het dwingt je te kiezen waardoor het overzichtelijk wordt en de kans op succes toeneemt. In het kort: ‘Objective’ zijn je doelen. ‘Goals’ zijn de cijfers. ‘Strategy’ zijn je sub-keuzes: hoe verdeel je jouw resources. Bij ‘Measures’ ga je dit meten. 
 
Bekijk deze het hele interview met Marc van Eck


 

 

Credits afbeelding: 123RF, licentie: Alle rechten voorbehouden

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.