Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold
Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie.
In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen.
Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden.
Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.
Krankzinnig.
Heeft er iemand al een patent op het aan-knopje van de pc? Anders ga ik het NU aanvragen 🙂
Ja heb ik al 😀
Wat een kwajongens!
Mooi is dat, intellectuele eigendom stelen :p Dat hele patenten gedoe mbt software moet op de helling…
’t is natuurlijk een gebrek aan visie bij apple en een overschot aan visie bij microsoft…
@Roy, dus de gemmiddelde crimineel loopt over van visie en de brave huisvader mist visie? Ik mag hopen dat dit kan worden aangevochten, gezien het overduidelijk is dat MS geen recht heeft op het intellectuele eigendom van die interface. Waarbij ik met toch al afvraag: een patent op een interface? Een bediening met knopjes? T ‘is te gek voor woorden.
@eijkb: Het lijkt me niet meer dan normaal, zolang er patenten zijn op bepaalde dingen (meer dan 1 product per sessie verkopen bijvoorbeeld) dan is het noodzakelijk dat als je gelooft in je eigen product dat je hiervan een patent neemt.
Apple vond het schijnbaar niet nodig om deze vorm van menu’s vast te leggen (doet overigens weinig onder voor windows CE en de windowsstartknop, maar goed dat is een ander verhaal) en windows zag de potentie hier wel van in. Heeft helemaal niets met diefstal te maken, maar met common sense.
Producent A ontwikkeld een produkt.
Producent B patenteert die uitvinding.
Producent A kan gaan betalen aan B voor zijn eigen produkt of moet het produkt aanpassen zodat het geen inbreuk maakt op het ‘intellectuele eigendom’….
…Common Sense?
Het idee achter een patent is best oke, de uitvoering zoals je nu bemerkt in oa. de ICT en farmaceutische industrie is gewoon geldklopperij. Het maximaal rendement halen uit een produkt en de concurrent het nakijken geven, op alle mogelijke manieren. Kijk bv. naar het aidsprobleem* in Afrika: dat had al veel eerder aangepakt of ingedamd kunnen worden waren er die patenten niet geweest op de zogenaamde aidsremmers. Natuurlijk vind ik dat een ontwikkelaar mag cashen, maar momenteel is het gewoon uitbuiterij.
(* Aan de stelling mbt Aids zitten veel haken en ogen, weet ik, maar even cru een voorbeeld stellen.)
tsja, de vraag is waarom producent A niet gewoon het product gepatenteerd heeft (en het is raar dat het toegekend word aan producent B maar goed, dat is aan de rechter lijkt me.)
Maar het is wel gewoon 100% eigen schuld.
Volgens mij zien de meeste (hier) het patentenrecht als cash cow?
ik zie het als een manier om je investering terug te verdienen. innovatie word zodoende beloond.
Zowel met Apple als MS hoeven we geen medelijden te hebben. Ze zijn allebij even hoerig in het misbruiken van het patentrecht. Vind het wel een stunt (als het al waar is).
Lijkt me sterk dit. Zou niet kunnen worden toegekend, want is een geval van ‘prior art’.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!