Mobiel met camera: kijken, klikken & kopen

5 maart 2005, 12:48

Kijken, klikken & kopenGrote adverteerders zien de mobiele telefoon met digitale camera als de nieuwste manier om consumenten te bereiken. Kijken. Klikken. Kopen. USA Today meldt dat adverteerders als Pontiac, Toyota, Kodak en Quest via sweepstakes mobiele consumenten proberen te verleiden om hun producten te fotograferen.

Het magazine Jane gooit het over een andere boeg en roept lezers op om foto’s te maken van advertenties in hun blad. Frankwatching over interactieve trends en brands.

Internet, intranet, online media, online marketing en new business. Dat zijn onderwerpen die me boeien en waar ik me als webwatcher, publicist, gastspreker en consultant mee bezig houd. Vanaf begin 2004 deel ik mijn kennis en ervaringen via Frankwatching, een van de bekendste businessblogs van Nederland. Op die plek en daarnaast ook op Eventblogs.nl doe ik eveneens regelmatig verslag van events.

Categorie
Tags

1 Reactie

    FrankJ

    @Hans: Dank voor de tip, was me nog niet opgevallen. De in het artikel op Frankwatching geschetste voorbeelden zijn over het algemeen wat laagdrempeliger en beïnvloeden vooral de koopintentie. Het OP3 voorbeeld werkt inderdaad toe naar een echte kooptransactie. Overigens ben ik van mening dat de door mij aangehaalde Amerikaanse voorbeelden in termen van de adoption curve verder zijn.


    6 maart 2005 om 11:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!