Online Tuesday #93: digital marketing in 2020, in-house of outsourced?

3 november 2019, 09:55

Niks zo veranderlijk als het landschap van online marketing. Om alles in perspectief te zien is het nuttig om een momentopname te maken van ontwikkelingen die komend jaar gaan domineren. Online Tuesday doet dit op 12 november. Wordt marketing steeds meer een service? Worden bureaus overbodig? En waarom spreken trends elkaar tegen: kiezen marketeers vaker voor in-house of juist voor outsourcing?

Online Tuesday blikt deze maand alvast vooruit naar 2020. Kom luisteren naar de interactieve inzichten van een multinational als Philips, die komt vertellen over de succesvolle eigen digitale transitie die helemaal in-house werd georganiseerd en uitgevoerd. Ook de uitdagingen van deze operatie worden gedeeld.

Welke uitdaging had Philips bij in-house uitgevoerde digitale transitie?

ShowHeroes blikt terug én vooruit om te laten zien hoe onze industrie zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld op het vlak van advertising en MarTech. Ook bekijken we de nabije toekomst van het digitale marketing-landschap vanuit bureau-perspectief.

Dit alles vindt plaats op dinsdag 12 november in de oude vertrouwde locatie in Amsterdam die weer in ere is hersteld: De Nieuwe Liefde. Daar kun je luisteren naar de volgende drie sprekers:

  • Kay Schneider (ShowHeroes) geeft de aftrap met een betoog over trends in reclame-technologie door de jaren heen en hoe deze trends aan marketeers de mogelijkheden bieden om te veranderen en innoveren. “Whenever we think about current and upcoming trends in digital marketing, we have to think about technology. Understanding the state of ad technology helps us to identify, assess and pursue relevant trends in online advertising.”
  • Laurens Gunneweg en Edwin Driehuijs (Philips Benelux) gaan uitgebreid in op de eigen transitie van outsourced digital marketing naar het compleet in huis halen van al deze activiteiten in een paar jaar tijd. Met als doel om niks in te boeten op de relevantie voor consumenten. Wat kunnen we leren van deze enorme operatie?
  • Arjan ter Huurne (Maxlead) schijnt zijn licht vanuit bureau-perspectief op de rol van externe partijen in een landschap waarin in-housing steeds meer de norm wordt. Hoe kunnen bureaus zich aanpassen aan deze situatie en hun bedrijfsvoering future-proof maken, teneinde relevant te blijven in deze veranderende tijden?

Meld je gratis aan via Eventbrite.com, maar wacht niet te lang. Vol is vol. Online Tuesday blijft enorm populair, maar gelukkig passen er wel altijd veel mensen in De Nieuwe Liefde (Da Costakade 102, Amsterdam). En schrijf ook alvast in je agenda: op 10 december kunnen startups weer pitchen voor prijzen in de jaarlijkse Online Tuesday-traditie The Floor is Yours. Grijp die kans!

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, DQ&A, Newpeople en Reprise, en gesponsord door hoofdsponsor Pünktlich en subsponsoren Awin, Affiliate Summit en EDM Digital Solutions.

Jeroen Mirck
Communicatieadviseur bij Gemeente Beverwijk

Jeroen Mirck (1971) was hoofdredacteur van Marketingfacts van januari 2018 tot augustus 2020. Momenteel is hij communicatieadviseur bij Gemeente Beverwijk. Eerder was hij journalist voor media als Adformatie, MarketingTribune, Emerce en De Ondernemer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!