Online Tuesday #96: wat belooft The New Social Decade?

Online Tuesday #96: wat belooft The New Social Decade?

De ‘roaring twenties’ van de 21e eeuw zijn begonnen en een goed begin is het halve werk. Hoe beginnen we dit nieuwe decennium goed? Met een ambitieuze kijk op social media, want dat blijft toch het hardst gegroeide onderdeel van online marketing. Daarom gaat Online Tuesday op 11 februari over The New Social Decade. Kom lekker sociaal meepraten!

Wie – net als onze premier Mark Rutte – dacht dat social media zijn beste tijd hebben gehad, kwam vorige week bedrogen uit dankzij de positieve cijfers van het CBS, maar ook het jaarlijkse Newcom-onderzoek Social Media in Nederland 2020. Zelfs het door sommigen al afgeschreven Twitter wint terrein. Natuurlijk kan het zo zijn dat Facebook inmiddels dermate groot is dat het niet echt meer kan doorstijgen, maar dat wordt gecompenseerd door meerdere belangrijke nieuwkomers in het afgelopen decennium: Instagram en Pinterest in 2010, Snapchat in 2011 en recent nog TikTok. Allemaal populair bij een miljoenenpubliek.

"Zelfs het door sommigen al afgeschreven Twitter wint terrein"

Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn, want het liep slecht af met onder meer Google+ en Vine – technisch toch prima functionerende platformen, maar het publiek stemde met de voeten. Al deze ontwikkelingen veranderden ook het communicatievak: zo werden bedrijven online grappig in plaats van informerend.

De vraag is nu: hoe gaat dit verder? Daar wil Online Tuesday deze maand antwoord op geven aan de hand van drie sprekers met een passie voor social:

  • Nienke Winter (Pink Marketing). De aftrap wordt gegeven door de ‘lead social’ van het Groningse marketingbureau dat in 2020 de nieuwe partner is van Online Tuesday. Met social campagnes voor DPG Media, XS4all en Adecco weet Nienke als geen ander wat er speelt in het social-medialandschap. Als nuchtere Groninger gaat zij spreken over wat er gaande is en wat we kunnen verwachten.
  • Daarna volgt Kim Swagemakers (Kimpact), die al twintig jaar thuis is in communicatie en marketing. Deze ervaring deelt ze via trainingen en advies. Kim gaat tijdens deze sessie praten over “how to grow your list using social media”. Hoe krijg je in een wereld van steeds strengere regels en algoritmes je fans en followers ook op je mailinglijst?
  • De avond wordt afgesloten door Achmed Awad (The Next Ad). Als je het hebt over de toekomst van social, moet je het ook hebben over tools en automatisering. Daar kan Achmed alles over vertellen.

Deze 96e editie van Online Tuesday vindt plaats bij het oude vertrouwde De Nieuwe Liefde, Da Costakade 102 in Amsterdam. Gratis aanmelden kan via Eventbrite.com. Na afloop kan er uiteraard weer worden geborreld. Goed moment om de aloude Twitterborrels weer in ere te herstellen?

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door DQ&A, Marketingfacts, Newpeople en Pink Marketing, en gesponsord door hoofdsponsor Pünktlich en subsponsoren Awin, Affiliate Summit en EDM Digital Solutions. Ook sponsor worden? Mail dan naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).


Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Dit lijkt meer op een advertentie.. Dan stem ik met de voeten.

    geplaatst op
  • Dit is een aankondiging van een evenement, Gert. Geen beschouwing van het event. Die schrijven we na afloop en die zijn altijd scherp op de inhoud. Bij een aankondiging is daar niet echt ruimte voor. Als het onderwerp je bevalt, kom dan vooral. En anders niet. Even goede vrienden.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.