Personalisatie werkt niet

Personalisatie werkt niet

Personalisatie van websites werkt contraproductief. Dat stelt Jupiter Research in het rapport Beyond the Personalization Myth.

De kans dat een website met gepersonaliseerde webpagina’s klanten ervan afbrengt iets te kopen is twee maal zo groot als de kans dat die aanpak klanten trekt, constateert het onderzoeksbureau na onderzoek onder het webwinkelpubliek. Belangrijkste reden daarvoor is dat klanten zich zorgen maken over misbruik van hun persoonlijke gegevens door de marketeers van het bezochte webwinkelbedrijf. 25 procent van de ondervraagden geeft om die reden geen persoonlijke gegevens prijs.

Daarnaast is personalisatie van websites duur, constateert Jupiter Research. De bedrijfskosten van zo’n site liggen een factor vier hoger dan van een gewone site. Dat heeft vooral te maken met de kosten die men moet maken om het systeem te beheren, de resultaten te meten en de aanpak daarmee te optimaliseren; bovendien vraagt het een extra investering in software om de website geschikt te maken voor een persoonlijke aanpak.

Het onderzoeksbureau raadt bedrijven die via het web willen verkopen daarom aan zich te concentreren op basale zaken zoals een overzichtelijke website en een goede navigatiestructuur.

Bron:
http://www.automatiseringsgids.nl/

Zie ook:
http://www.internet.com/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.