Podcast: de kritische blik van Tadek Solarz

20 april 2019, 07:00

Floris Hülsmann (Namarama Show) interviewt een tegendraadse marketingman

De productieve Marketingfacts-blogger Tadek Solarz is een marketingman met een kritische blik, met een mening die vaak dwars tegen alle andere meningen ingaat. In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show gaat copywriter en naamexpert Floris Hülsmann in gesprek met hem. Over online als heilige graal, merkbouw en het omvallen van merken.

Deze keer in de Namarama Show: Tadek Solarz. Dat is nog eens een mooie naam. Hij noemt zichzelf ‘marketingman’ en loopt al heel wat jaartjes mee in de reclamewereld. Met zijn bureau Creative Marketing Group (CMG) in Leeuwarden knoopt hij meerdere bedrijven aan elkaar die vanuit verschillende invalshoeken marketing verzorgen voor diverse klanten.

Het leuke is dat Solarz een mening over marketing heeft die soms dwars tegen alle andere meningen ingaat. Op Twitter en op zijn blogs op DWVTS en Marketingfacts hoor je een ander geluid. Waar iedereen naar rechts kijkt, kijkt Solarz naar links, en andersom. Nieuwsgierig en vol vragen gaat hij op zoek naar antwoorden. Is online wel de heilige graal waar bedrijven door kunnen blijven bestaan? Of is het helemaal niet zo onnatuurlijk als er af en toe een winkel (zoals Intertoys) omvalt? Zeggen de mensen uit de bureauwereld wel wat ze echt denken? En zijn er nog wel merken die écht snappen hoe je een merk bouwt en compleet maakt?

“Waar iedereen naar rechts kijkt, kijkt Tadek Solarz naar links, en andersom”

Solarz is gevoelig voor vorm en inhoud. Hij mist het ambacht wat in de beginjaren nog zo gewoon was. Want gevoelig voor design zijn we allemaal, maar vaak kunnen we dat niet in woorden vangen. Hij zal niet beweren alle antwoorden in huis te hebben, maar zijn kritische blik kan voor een hoop mensen toch verfrissend werken.

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!