Podcast: Hoe Brenda Smith (AS Watson) de marketingjungle doorklieft

20 november 2019, 10:00

Customer engagement en marketing bij Kruidvat, Trekpleister en Prijsmepper

HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO’s en CMO’s spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering een gesprek met Brenda Smith, Director Marketing and Customer Experience bij AS Watson Health & Beauty Benelux.

Marketing in retail is complex en snel. Als je marketing en customer engagement leidt bij AS Watson, het grootste retailbedrijf in Nederland, is het de kunst om zowel online, mobiel, print en in de winkels met je klant te connecten en relevant te blijven. Geen sinecure met duizenden winkels, korte omloopsnelheden en uiteraard het snel veranderende marketinglandschap.

“Het is de kunst om online, mobiel, print en in de winkels met je klant te connecten en relevant te blijven”

In deze zeventiende HelloMasters-podcast praat ik met Brenda Smith, Director Marketing and Customer Experience bij AS Watson Health & Beauty Benelux, de eigenaar van retailers Trekpleister, Kruidvat en Prijsmepper in Nederland, België en Frankrijk. Smith werkt meer dan twintig jaar in marketing, met eerdere functies bij JDE (Douwe Egberts) en Sara Lee in de Verenigde Staten en Nederland.

AS Watson Group (ASW) is ’s werelds grootste internationale retailer op het gebied van gezondheid en schoonheid en opereert in 25 markten wereldwijd. De groep heeft twaalf retailmerken met 15.200 winkels; van gezondheid en schoonheid, luxe parfumerieën en cosmetica tot levensmiddelen, elektronica en ‘fine wines’.

De podcast is ook via iTunes en Spotify te beluisteren.

Wij begrijpen dat je soms kortstondig specifieke kennis nodig hebt. Benieuwd hoe jij jouw in-house marketingteam op een flexibele manier kunt opzetten? Op HelloMaaS kun je direct connecten met marketing-freelancers. Meer weten? Klik hier.

Louise Doorn
Founder en CEO bij HelloMaaS

Ik ben Louise Doorn, founder en CEO van HelloMaaS. Met de HelloMasters-podcast wil ik de kennis en meningen van prominente marketingspecialisten in Nederland naar voren brengen door met hen te spreken over actualiteiten, stellingen en uitdagende vraagstukken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!