(Podcast) Hoe Willem-Albert Bol van DPG een Google-concurrent maakt

(Podcast) Hoe Willem-Albert Bol van DPG een Google-concurrent maakt

De directeur Business Development van DPG weet alles over adverteren in woelige tijden. Willem-Albert Bol vertelt in deze nieuwe aflevering van De Namarama Show over de kansen die hij overal ziet, maar ook over hoe belangrijk merkconsistentie is.

Willem-Albert Bol is altijd en overal aanwezig binnen DPG Media als directeur Business Development. DPG? Ja, dat is de verhipte naam van ‘De Pers Groep’. Bekend van kranten als AD, Het Parool, de Volkskrant, Trouw. Bekend van radiostation Q Music. DPG Media is nu ook eigenaar van Sanoma, en dan hebben we het over Nu.nl, Libelle, Margriet en Donald Duck. En ook, ik heb er nog mooie campagnes voor mogen bedenken: Startpagina.nl. Vergis je niet hoor, Startpagina is nog steeds springlevend en krijgt ongekende aantallen bezoekers.

Creatieve spin

Maar terug naar Willem-Albert Bol. Hij is een creatieve spin in het web die alle kansen die adverteerders hebben met deze mediagigant DPG in kaart brengt. En dat doet hij met verve. Hij ziet constant kansen en maakt daarmee DPG een serieuze concurrent voor de Facebooks en Googles van deze wereld. Hoe maak je optimaal gebruik van zoveel mogelijkheden om te adverteren? Online, kranten, radio… Bol verbindt adverteerders, reclamebureaus en alle mediamerken voor het beste resultaat.

“Rammend goed weten”

Natuurlijk hebben we het over de naamswijziging van De Persgroep (waar een heel exclusief naambureau voor was ingehuurd), zijn eigen achternaam Bol (hij was in een vorig leven nogal corpulent) en zijn visie op adverteren in deze tijd. Over het verdwijnen van het klassieke proces met de bureaus. Hoe merken zich kunnen opstellen. Het belang van merkconsistentie. “Rammend goed weten waar je als merk voor staat, dat heel goed neerzetten en er toch hele innovatieve dingen mee kunnen doen”.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.